نماز جمعه مرکز ثقل ارتباطی بین مردم و نظام/ نماز جمعه باعث قوام جامعه می شود

حجت الاسلام قنبری گفت: نماز جمعه باعث پایداری و بالندگی نظام اسلامی و همراه با حکومت اسلامی می شود و توقف گاهی برای رسیدن به معنویت آحاد مردم است.

حجت الاسلام «علی قنبری» در آستانه «پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در فرهنگ دین پیشنهادات فراوان و متنوعی درباره اهمیت نماز جمعه که در حقیقت یک گردهمایی عبادی سیاسی امت اسلامی است، مشاهده می شود.

 

امام جمعه فاضل آباد افزود: این همه تذکر نشان دهنده ضرورت نماز جمعه از حیث گسترده مردم به ویژه نیروهای جوان و با نشاط است. هر چه نماز جمعه با شکوهتر باشد، نظام قوی تر است.

 

وی ادامه داد: در منطق اسلام ناب محمدی، برپایی نماز جمعه در دفاع از حقوق مظلومان و حفظ و حراست مرزهای معنوی و تمامیت ارضی از وظایف اصلی نظام محسوب می شود.

 

حجت الاسلام قنبری با بیان اینکه نماز جمعه در حقیقت مرکز ثقل ارتباطی بین مردم و نظام اسلامی است، اظهارداشت: بخاطر همین مسئله امام جمعه باید در سخنان خود، مصالح دینی و دنیوی جامعه اسلامی و مردم را در نظر داشته باشد.

 

وی گفت: نماز جمعه دارای اثرات تربیتی و بازسازی شخصیتی است، تا جایی که امام صادق(ع) دستور دادند تا زندانیان بدهکار در روز جمعه و اعیاد به نمازجمعه بیایند.

 

امام جمعه فاضل آباد افزود: طبق آیه شریفه قرآن کریم که هر کاری مانع حضور در نماز جمعه شود باید رها شود.

 

وی با بیان اینکه نمازجمعه از برکات نظام جمهوری اسلامی است، گفت: نماز جمعه جایگاه پر ظرفیتی است و همسو و همراه کردن تمام اقشار مردم در مسیر پویایی و سازندگی از مهمترین رسالت های نماز جمعه است.

 

حجت الاسلام قنبری خاطرنشان کرد: دستیابی به این مهم در گرو حضور آحاد مردم مسلمان و نیروهای جوان و تاثیرگذار است.

 

به گفته وی، نماز جمعه باعث پایداری و بالندگی نظام اسلامی و همراه با حکومت اسلامی می شود و توقف گاهی برای رسیدن به معنویت آحاد مردم است.

 

امام جمعه فاضل آباد افزود: نماز جمعه باعث قوام جامعه می شود و کفایت از دیگر امور معنوی در روز جمعه می کند و یاد خدا در آن بسیار با اهمیت است.

 

 

کد خبر 1199508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha