اشتغال شهرستان وابسته به کارخانه قند است

مدیرعامل شرکت تولیدی قند شیروان گفت: انتظار می رود مسئولان استانی از این صنعت حمایت کنند، چرا که اشتغال شهرستان وابسته به کارخانه قند است.

«بهرام غیبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: حدود 50 هزار تن چغندر پاییزه استان گلستان تحویل کارخانه قند این شهرستان شد که ارزش آن و کمک کرایه حمل هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

 

مدیرعامل شرکت تولیدی قند شیروان با بیان اینکه از ابتدا تا پایان تیرماه بیش از هزار کامیون چغندر به کارخانه تحویل بار شده اشت، خاطرنشان کرد: به غیر از کارگران روزمزد، 600 نفر در این فصل بهره برداری در 2 شیفت 12 ساعته مشغول به کار و فعالیت بودند که انتظار می رود مسئولان استانی از این صنعت حمایت کنند، چرا که اشتغال شهرستان وابسته به این کارخانه است.

 

غیبی اضافه کرد: امسال میانگین عیار نسبت به سال گذشته یک یا 2 واحد بالا بود و با تقویت سیستم ها و کنترل بیشتر بالاترین عیار برای کشاورزان رقم خورد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته برای چغندر بهاره پیش بینی های لازم صورت گرفته است، زیرا که شرکت از ابتدای شهریورماه تعطیل و وارد تعمیرات خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: اینک کارخانه تا ابتدای شهریورماه مشغول تصفیه شکر خام است که پیش بینی می شود تبدیل شکر خام به شکر سفید 60 هزار تن باشد و اگر دولت مانند سال گذشته سهمیه دهد با قراردادی که انجام شده 2 برابر شکر خام کار تولید خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید اسمی روزانه این کارخانه چهار هزار تن است، تصریح کرد: واردات شکر خام از سایر کشورها برای رونق تولید و تامین مایحتاج مردم صورت می گیرد و این کالا در کارخانجات قند تبدیل به شکر سفید می شود که این امر علاوه بر تنظیم بازار، موجب اشتغال افراد زیاد به صورت مستقیم و غیرمستقیم می شود.

 

غیبی با بیان اینکه ۳۴ درصد از کشتزارهای چغندرقند خراسان شمالی مربوط به شهرستان شیروان است. اظهار کرد: کارخانه قند شیروان سالانه ۴۰۰ هزار تن چغندرقند مصرف می کند که کمتر از ۲۰ درصد آن از داخل استان تامین می شود.

 

 

کد خبر 1199514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha