واریز وجه افزون بر ۱۸  هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۸ هزار و ۵۰۳ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در این استان واریز وجه اولیه را انجام داده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «عطاء اله اکبری» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان در زاهدان اظهار داشت:  از آغاز طرح نهضت ملی مسکن  تاکنون  ۱۹۸ هزار و ۸۸۴ متقاضی مسکن در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۲ هزار و ۱۲۵ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

 

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن طرح کلان، بزرگ و خاص در دولت سیزدهم است، گفت: در حال حاضر حدود ۱۲ هزار و ۴۷۸ نفر از متقاضیان به بانک ها معرفی شدند و ۱۵ هزار و ۶۷۹ نفر از متقاضیان واجد شرایط هم تخصیص به پروژه شده اند و بقیه هم در مراحل بعدی قرار دارند.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: صرف نظر از اینکه با اجرای این طرح مشکل و معضل تامین مسکن عده ای از اقشار جامعه برطرف می شود، می‌توانیم با توجه به شرایط استان و رکود اقتصادی، در اشتغال و تبدیل بخش‌هایی از استان به عنوان یک کارگاه پر رونق اقتصادی در زمینه تولید مصالح ، خرید و فروش و فعالیت های خدماتی موثر واقع شویم.

 

اکبری از پیشرفت فیزیکی افزون بر ۵۰ درصدی ۶ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: گردش مالی پروژه های جدید این طرح در ثبت نام های جدید بیش از ۱۵ هزار میلیاد تومان است که این مهم نشان از اهمیت بخش مسکن در توسعه و رونق اقتصادی استان دارد.

 

وی از عزم جدی استان جهت ساخت پروژهای نهصت ملی مسکن در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و ارزان ترین  قیمت ممکن خبرداد و گفت: مسائل مربوط به پروژه های این حوزه به صورت روزانه و هفتگی پیگیری، موانع موجود احصا و تصمیمات لازم  اتخاذ می شود.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین جلسه شورای مسکن استان هر یکماه یکبار بصورت منظم برگزار شود و در زمان حاضر مهمترین موضوع این شورا در زمینه طرح نهضت ملی مسکن است که بعنوان قانون به همه استانها ابلاغ شده است

کد خبر 1199574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha