کاشان خاستگاه ادب آئینی و ارادت به ساحت اهل بیت(ع) است

شهردار کاشان با بیان اینکه تاکنون ۲۰ اثر مرتبط با محرم در منطقه فرهنگی کاشان در فهرست آثار ناملموس فرهنگی کشور به ثبت رسیده است، گفت: منطقه فرهنگی کاشان خاستگاه ادب آئینی و ارادت به ساحت اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، حسن بخشنده امنیه در آیین چاووش‌خوانی محرم و رونمایی از شعار محرم امسال کاشان گفت: کاشان همواره خاستگاه ادب آئینی و رفتارهای متعالی در زمینه عرض ارادت به ساحت اهل بیت(علیهم السلام) بوده و هست.

 

شهردار کاشان افزود: تاکنون ۲۰ اثر مرتبط با محرم در منطقه فرهنگی کاشان در فهرست آثار ناملموس فرهنگی کشور به ثبت رسیده است و این جایگاه و مرتبه به واسطه تلاش شیفتگان مکتب آل الله و پرچمداران ادب در ساحت حضرت سیدالشهداء(ع) است.

 

بخشنده امنیه در خصوص رویکرد شهرداری کاشان در محرم امسال تصریح کرد: امسال مدیریت شهری با تأکید بر انتقال ارزش‌های حاکم بر منطقه و انتقال درست این ارزش‌ها به نسل بعد با احیای شعار «در پای پرچمت همگی نسل حیدریم» به استقبال محرم می‌رود و تلاش می‌کند از دریچه‌های مختلف به تعزیت در ماه محرم بپردازد.

 

شهردار کاشان عنوان کرد: توجه به رویدادهای فرهنگی، استفاده از ظرفیت هنر در ادب عاشورایی، آماده‌سازی شهر از منظر بصری و مبلمان شهری، حمایت از رفتارهای آئینی گوشه‌ای از اقدامات مدیریت شهری در این زمینه است.

 

بخشنده امنیه با اشاره به نامگذاری روز اول محرم به عنوان روز محتشم و ادبیات آئینی در تقویم کشور گفت: از این فرصت بایستی برای یادآوری منزلت و مرتبه محتشم در مقام پرچمدار شعر آئینی، رفتارهای آئینی کاشان به عنوان پایلوت و نمونه‌ای برای کار تمیز فرهنگی مورد سفارش مقام معظم رهبری بهره گیری شود./

کد خبر 1199594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha