مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان راه‌اندازی می‌شود / موافقت اصلی پردیس صنایع نرم فرهنگی اخذ شد

اوچی اردبیلی گفت: راه اندازی مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان در استان اردبیل از دیگر برنامه های جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی است که به توصیه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل این مهم بزودی محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «مهران اوچی اردبیلی» امروز (3 مردادماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان به مناسبت چهل و دومین سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی گفت: استان اردبیل ظرفیت بسیار بزرگی در حوزه گیاهان دارویی دارد و هم اکنون 2 شرکت دانش بنیان در استان اردبیل ویژه حوزه گیاهان داراویی با 26 محصول فناورانه در حال تجاری سازی محصول خود هستند.

 

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: ارزش افزوده گیاهان بومی انحصاری استان اردبیلی ارزش افزوده خوبی دارد می تواند به عنوان یک چرخه اقتصادی مهم تلقی شود و تجربه کشت، ارائه الگوی کشت گیاهان دارویی نیز در جهاد دانشگاهی تجربه شده است.

 

این مقام مسئول اعلام داشت: راه اندازی خط تولید نشاسته صنعتی که در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد می تواند 500 تن از نیاز صنعت نفت کشور را تامین کند البته نیاز صنعت نفت سالانه به 4 هزار تن است که می تواند در فازهای بعد این ظرفیت را تا 2 هزار تن برای جلوگیری از خروج ارز از کشور تامین کرد.

 

اوچی اردبیلی ادامه داد: هم اکنون آماده عقد قرارداد شرکت های نفت جنوب برای استهصال این محصول هستیم و بزودی با رفع معایب دستگاه ها و تامین سیب زمینی بزودی نشاسته صنعتی را در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

 

وی خاطر نشان کرد: از دیگر پروژه های که طرح توجیهی و دانش فنی آن در جهاد دانشگاهی استان اردبیل تامین شده است تهیه نهاده های دامی برای طیور است و در استان اردبیل نیز به این محصول نیازمند هستیم مراحل تحقیقاتی و تهیه خط تولید از به مسئولان استانی و جهاد دانشگاهی مرکز ارائه شده و امیدواریم بزودی این امر مهم فناوری نیز در استان اردبیل محقق شود.

 

رئیس جهاد دانشگاهی استان افزود: ارائه خدمات پزشکی در مرکز ناباروری قفقاز از دیگر حوزه های جهاد دانشگاهی است که تا کنون بیش از 2 هزار و 700 خانواده را فرزنددار کرده و طی سال جاری 6 خدمات نیز به خدمات پزشکی قبلی اضافه شده تا رقم ارائه خدمات در حوزه ناباروری را افزایش دهد.

 

اوچی اردبیلی اظهار داشت: راه اندازی مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان در استان اردبیل از دیگر برنامه های جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی است که به توصیه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل این مهم بزودی محقق خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: بزودی پردیس صنایع نرم فرهنگی در حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی راه اندازی می شود و موافقت اولین آن اخذ شده و این پردیس زیر نظر پارک علم و فناوری به ارائه محصولات فناورانه در حوزه فرهنگی خواهد پرداخت.

 

کد خبر 1199599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha