طرح های فناورانه در حوزه تولید و خدمات دانش بنیان اجرا می شود

منصفی راد از برنامه ریزی و اجرای ده ها طرح فناورانه در ۴ حوزه تولید و خدمات دانش بنیان در استان سمنان برای سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛«علی منصفی راد» در آستانه  چهل و دومین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی به فرمان امام خمینی(ره) با بیان اینکه ماموریت طرح های دانش بنیان و فناورانه با تدبیر و دور اندیشی مقام معظم رهبری و اعتقاد راسخ معظم له به جهاد دانشگاهی از سال ۹۷ به این نهاد انقلابی ابلاغ شده است، گفت: طرح های فناورانه جهاددانشگاهی استان سمنان در ۴ حوزه تولید و خدمات دانش بنیان بر پایه دو رکن اصلی و مهم شعار امسال یعنی اشتغال آفرین و دانش بنیان تدوین شده و اجرایی می شود.

 

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به آغازچندین طرح فناورانه در حوزه پزشکی و معادن از سوی جهاددانشگاهی استان سمنان در سالجاری اظهارداشت: تا دور دوم سفر رئیس جمهور به استان مرکز درمان ناباروری و تولید مالچ طبیعی و کود ارگانیک بر پایه مواد معدنی تکمیل و برای بهره برداری آماده خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه طرح های فناورانه جهاددانشگاهی در راستای مأموریتهای کلان جهاد دانشگاهی به تصویب رسیده است، ادامه داد: در سالجاری نیز یک طرح فناورانه در حوزه دامپروری با محوریت تبدیل شهرستان مهدیشهر به قطب دامپروری با عنوان مرکز اصلاح نژاد دام سبک توسط جهاددانشگاهی استان در حال اجرا است.

 

منصفی راد از خرید تجهیزات آزمایشگاه پایه جهاددانشگاهی در مرکز به‌نژاد دامی جهاددانشگاهی استان سمنان در شهرستان مهدیشهر خبر داد و عنوان کرد: با راه‌اندازی مرکز اصلاح نژاد و به نژاد دامی و ایستگاه اصلاح نژاد دام سنگسری، بسترهای لازم برای رشد و توسعه بیشتر صنعت دامپروری در استان سمنان و خصوصا شهرستان مهدیشهر فراهم شود.

 

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه علاوه بر این، طرح های فناورانه در حوزه پزشکی و معدن توسط جهاددانشگاهی استان در حال اجرا است افزود:  در حوزه پزشکی و زیست فناوری، درمانگاه ناباروری، درمانگاه دیابت (مرکز جامع ترمیم زخم) و خدمات حوزه مهندسی بافت( در ذیل مرکز جامع زخم) در حال اجرایی شدن است.

 

وی گفت: در حوزه معادن و شیمی نیز سه طرح با عنوان تولید مالچ طبیعی و تولید کود ارگانیک از باطله های مواد معدنی و تولید قطعات حفاری معادن غیر نفتی را به عنوان کار ویژه در حوزه ظرفیت ها و پتانسیل های معدنی استان در حال انجام است.

 

منصفی راد اظهارامیدواری کرد: با کمک و حمایت استاندار و نماینده مردم درمجلس، اعتبارات خوب و مناسبی برای این طرح های فناورانه در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یابد و با راه اندازی مرکز درمان ناباروری و اجرای طرح های معدنی، شاهد ارائه خدمت مطلوب و مناسب در استان سمنان باشیم.

 

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه طرح های فناورانه جهاددانشگاهی با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های استان سمنان تهیه و ارائه شده است اضافه کرد:  با پیگیری ها و رایزنی های متعدد، مجوز راه اندازی درمانگاه ناباروری و کلینیک درمان زخم دیابت از سوی کارگروه پزشکی جهاددانشگاهی کشور برای استان سمنان اخذ شده است و باید حمایت و مساعدت لازم برای اختصاص و تجهیز فضای مناسب انجام شود تا انشاءالله بتوانیم در این حوزه نیز ارائه خدمت داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: هدف گذاری ما در حوزه پزشکی و زیست فناوری، انتقال دانش فنی در زمینه درمان نوین ناباروری با همکاری پژوهشگاه ابن سینا و رویان در زمینه درمان ناباروری از طریق سلول های بنیادی، تعیین جنسیت و تشخیص بیماری های ژنتیکی پیش از لانه گزینی جنین، تولید محصولات غضروف، پوست و استخوان با کاربردهای ارتوپدی، زخم پوش ها و دندانپزشکی، تولید محصولات مهندسی بافت جهت ترمیم انواع زخم های مزمن و ... و در طرح های مربوط به حوزه معدن و شیمی نیز مقابله با تحریم ها و حمایت از تولید داخل، جلوگیری از خروج ارز از کشور و تولید به صرفه و تامین نیازهای داخل کشور در حوزه تامین قطعات مغزگیری دستگاه های حفاری معادن غیر نفتی است.

 

منصفی رادهمچنین از فعالیت ۴ مرکز نوآوری و شکوفایی در این نهاد خبر داد و اذعان داشت: مرکز نوآوری و شکوفایی نرم افزارهای مبتنی بر تلفن همراه و تبلت، مرکز نوآوری و شکوفایی طراحی اپلیکیشن های موبایل، مرکز نوآوری و شکوفایی مواد و تجهیزات پزشکی و مرکز نوآوری و شکوفایی دامپروری و صنایع تبدیلی در جهاددانشگاهی استان در حال فعالیت هستند و تعداد ۱۰ تیم فناور در این مراکز مشغول به طراحی و اجرای ایده های فناورانه و دانش بنیان هستند.

 

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به اینکه طرح های فناورانه جهاددانشگاهی استان سمنان زمینه ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم را فراهم می کند اظهارداشت: با اجرایی شدن کامل این طرح ها، بالغ بر 60 تا 70 نفر اشتغال فراهم خواهد شد.

کد خبر 1199617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha