ستایشگران اهل بیت(ع) در حوزه عفاف و حجاب وظیفه‌ای خطیر دارند

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه سرود سلام فرمانده دلهای امت اسلام را به هم متصل کرد گفت: ستایشگران اهل بیت(ع) برای مقابله با توطئه دشمن در حوزه عفاف و حجاب وظیفه‌ای خطیر بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «سعید مهدوی» امروز (دوشنبه، ۳ مرداد) در آئین بزرگداشت پیرغلامان حسینی (ع) استان گیلان اظهار داشت: فرهنگ سازی در قالب شور و احساس عموم مردم از جمله رسالت های این قشر مهم یعنی ذاکرین و پیرغلامان محسوب میشود.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان عنوان کرد: در روایات وقتی نگاه میکنیم در اوصاف شعرا و مداحان اهل بیت(علیهم السلام) سخنان گهربار زیادی وجود دارد و‌ گفته شده امام صادق (ع) فرمودند کسی که گریه مردم را برای امام حسین (علیه السلام) در بیاورد مشمول بهشت خواهد شد.

 

مهدوی ترویج فرهنگ ستایشگری و اتصال مردم به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام ) در جامعه را در پیشگاه خداوند دارای ارزش بسیار بالایی دانست و تصریح کرد: ستایشگران به واسطه شعری که می‌خوانند و می‌سرایند، می‌توانند عواطف افراد را متاثر سازند بنابراین چنین افرادی در بهشت وارد خواهند شد. 

 

وی وظیفه مداحان و پیرغلامان را در دوره کنونی بسیار حساس خواند و ابراز داشت: سرود ارزشمند سلام فرمانده کل امت اسلام را بانشاط کرد پس گاهی اوقات یک شعر و یک سرود موجبات برانگیختگی یک آرمان الهی را فراهم کند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان این استان را در عرصه حمایت از اهل بیت (علیهم السلام) پیشتاز دانست و افزود: با سرود سلام فرمانده دلهای امت اسلام به هم متصل شد و بدون شک این اثر به غیر از آثار دنیوی آثار اخروی بسیار بالایی دارد.

 

مهدوی نشر بدحجابی در جامعه توسط دشمن را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ستایشگران در این نقطه تاریخی و مقابله با توطئه دشمن در حوزه عفاف و حجاب وظیفه‌ای خطیر بر عهده داشته و نایب امام زمان (عج) را تنها نمی‌گذارند اضافه کرد: پیرغلامان همان حبیب بن مظاهر های دنیای کنونی ما در جنگ نرمی وسیع و گسترده هستند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت محرم و عاشورا و برکات آن بهره‌گیری کنیم زیرا دشمن و صهیونیست‌ها درصدد هستند این حوزه را با انحراف مواجه سازند اما بدون شک همه شاعران آئینی و ستایشگران گیلانی به پا خواهند خواست و حماسه سازی خواهند کرد.

کد خبر 1199658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha