توجه به فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی،عامل پیروزی ملت ایران است/ گریه بر امام‌حسین (ع) ناشی از بصیرت و معرفت است 

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: هرجا که به فرهنگ ایثار و شهادت طلبی توجه کردیم نصرت الهی نصیب مومنان شد که نمونه آن در دوران دفاع مقدس ، شهدای مدافع حرم و ... اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» در جمع خادمین و اصحاب وقف اظهارکرد: در آستانه محرم سال ۱۴۴۴ هجری قمری قرار داریم و خداوند را به عنوان خدام الحسین (ع) در دستگاه وقف، شاکر هستیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: نوکری این خاندان مکرم به ویژه حضرت سیدالشهدا (ع)، توفیق درک معنویت و فیوضات، معرفت و بصیرت افزایی و همراه کردن میلیون ها دل در طریق امام حسین (ع) برای ما یک افتخار است.

 

وی افزود: بیرق عزای سیدالشهدا (ع) که در منازل، محلات، تکیه‌ها، امامزادگان، ادارات و مغازه ها نصب می شود نشان و مدال نوکری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد خاطرنشان کرد: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زندا نگه داشته است. با اینکه نزدیک به ۱۴۴۴ سال از عاشورا می گذرد اما هرجایی که نیاز بوده به برکت و ولایت اهل بیت (ع) و بهره گیری از شهادت بی نظیر امام حسین (ع) و اصحاب عاشورایی ایشان، گره‌های بزرگی از کار اسلام و مسلمین باز شده است.

 

وی تصریح کرد: هرجا که به فرهنگ ایثار و شهادت طلبی توجه کردیم نصرت الهی نصیب مومنان شد که نمونه آن در دوران دفاع مقدس ، شهدای مدافع حرم و ... اتفاق افتاد. هر زمانی که به مولفه های ارزشی، مکتبی، دینی و انقلابی خود تکیه کردیم و پیرو ولایت بودیم توفیقاتی به دست آوردیم اما در مقابل هرجایی که سستی و تنبلی کردیم دچار مشکلات بسیاری شدیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: گریه بر سیدالشهدا (ع) صرفا یک گریه عاطفی نیست بلکه گریه ای بصیرتی و معرفتی است که مسلمانان در سوگ کسی که منادی امربه معروف و نهی از منکر، پرچمدار فضیلت ها و الگوی خوبی ها بوده است، اشک از دیده روان می کنند.

 

 

کد خبر 1199687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha