دولت از ظرفیت های اقتصادی دشت ورامین در حوزه کشاورزی  استفاده کند

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: دولت و وزارت جهاد کشاورزی از ظرفیت های اقتصادی این منطقه در حوزه کشاورزی باید بهره گیری و اگر این مسئله صورت گیرد، توان اقتصادی منطقه در کشاورزی مدرن افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت شهرستان ورامین ظهر امروز در جلسه ترویج تحقیقات کشاورزی استان تهران که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در مرکز تحقیقات کشاورزی استان در ورامین برگزار شد، گفت:اهمیت خدمت رسانی در این شهرستان با توجه به حوزه ماموریتی مرکز تحقیقات بسیار بالاست.


وی به ظرفیت های گوناگون و ارزشمند دشت ورامین اشاره کرد و بیان داشت: دولت محترم و وزارت جهاد کشاورزی از ظرفیت های اقتصادی این منطقه در حوزه کشاورزی باید بهره گیری نماید و بودن مرکز تحقیقات استراتژیک کشاورزی نشان از اهمیت محصولات تولیدی کشاورزی این دیار دارد.

 

حجت الاسلام محمودی با تقدیر از خدمات مرکز تحقیقات کشاورزی در پرورش نیروی تحصیل کرده در خصوص کشاورزی منطقه اظهار داشت: خوشبختانه با احداث هنرستان کشاورزی برای تربیت نسل جوان متخصص قدم های موثری برداشته شده است ،کشاورزان باید احساس کنند مورد حمایت دولت هستند و این مهم انگیزه های خوبی را برای برداشت محصول با کیفیت ایجاد می نماید.


امام جمعه موقت ورامین ادامه داد: قدم های خوبی برای کمبود آب کشاورزی منطقه برداشته شده است اما کافی نیست و لازم است مصوبات دولت  برای تامین آب کشاورزی از منابع مختلف عملیاتی شود.


وی در پایان با اشاره به ضعف های مختلف در شناساندن محصولات کشاورزی و فروش آنها گفت: نداشتن پایانه صادرات برای منطقه نقطه ضعفی بزرگی است، ایجاد زیر ساخت های صنایع تبدیلی نیاز جدی منطقه است و اگر این مسائل دنبال و حل گردد،  توان اقتصادی منطقه را در کشاورزی مدرن  افزایش می یابد.

کد خبر 1199704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha