اعطای وام خود اشتغالی به مهارت آموزان فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به هر کارآموزی که مدرک فنی و حرفه ای گرفته باشد ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره کم اعطا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از کارگاههای مهارتی و دانش بنیان مرکز شماره یک فنی و حرفه ای زاهدان اظهار داشت: دو بسته مهارت آموزی جزء سیاستگذاری اصلی ما در استان است که آقای دکتر شهریاری مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای به خوبی آنها را دنبال می کنند.


 استاندار سیستان و بلوچستان از مهارت های شغل در حوزه مسکن به عنوان بسته مهارت آموزشی یاد کرد و گفت: ما اعتقاد داریم که می توانیم خیل عظیمی از جوانان را در حوزه مسکن مشغول کنیم به شرط اینکه مهارت داشته باشند و مهارت را جوانان می توانند در مراکز فنی و حرفه ای بیاموزنند.    

 

مدرس خیابانی به مهارت های شغلی در حوزه خودرو اشاره کرد و گفت: یک کسب و کار وسیعی در حوزه تعمیرکاری خودرو و مجتمع های خدمات تعمیرگاهی خودرویی در استان ایجاد کنیم.
 

وی افزود: در مرکز فنی و حرفه ای شماره یک زاهدان شاهد مدل خوبی بودم ؛ مدل ترکیبی از استادکاران بخش خصوصی که از فضا و امکانات مرکز فنی و حرفه ای استفاده می کنند تا هم تعمیرات و مشتری و بازار می گیرند و هم براساس سفارشی که فنی و حرفه ای می دهد کارآموز تربیت می کنند.

 

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد:  مراکز فنی و حرفه ای در مشاغل مرتبط به دانش بنیان، صنایع دستی و کشاورزی و گیاهان دارویی در حال تربیت کارآموز  است که  هر کدام می توانند برای خودشان کسب و کار ایجاد کنند.

 

مدرس خیابانی با بیان اینکه به نظرم  فنی و حرفه ای نقش موثر و کابردی در توسعه استان سیستان و بلوچستان دارد، یادآور شد:  انسان ماهر، عامل توسعه سیستان و بلوچستان است.

 

وی از اعطای وام خوداشتغالی به  مهارت  آموزان فنی و حرفه ای خبر داد و افزود: به هر کارآموزی که مدرک فنی و حرفه ای گرفته باشد 100  میلیون تومان تسهیلات با بهره کم اعطا می شود.

کد خبر 1199736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha