احکام اعضای جدید شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل اعطا شد

احکام اعضای جدید شورای هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل با حضور مسئول اداره هیئات و ساماندهی شورای هیئات مذهبی کشور در همایش عاشورائیان این شهرستان اعطا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، احکام اعضای ششمین دوره شورای هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل در همایش عاشورائیان این شهرستان در سالن اجتماعات شهدای دولت فرمانداری آران و بیدگل اعطا شد.

 

این احکام با حضور حجت الاسلام علمی مسئول اداره هیئات و ساماندهی شورای هیئات مذهبی کشور به «سید حسین حسینی»، «محسن محبوبی»، «حسین ناظمی»، «سید محسن هاشمی موحد»، «مهدی اکرمیان»، «احمد حیدریان»، «مهدی خداترس»، «سعید رزمی منش» و «احسان الله متولی» اعضای جدید این شورا تقدیم شد.

 

در بخشی از این حکم که به امضای رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل رسیده، آمده است: با عنایت به برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی وکسب اعتماد و اکثریت آراء از هیئات مذهبی شهرستان، به استناد آئین نامه شورای هیئات مذهبی جنابعالی را به مدت یک سال به سمت عضو شورای هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل منصوب می‌نمایم.

 

در بخش دیگری از این حکم آمده است: امید است با هدف افزایش ارتباط و تعامل میان فعالان فرهنگی و جامعه پردازی مبتنی بر راهبرد دینی، ایجاد امکان همکاری گسترده میان آنها با رویکرد جهاد تبیین، هدفمند و موثر به منظور ساماندهی و هدایت و حمایت هیئات مذهبی و گسترش فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و تحقق منویات مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) در چارچوب اساسنامه ، آیین نامه و دستورالعمل های شورای هیئات مذهبی که توسط سازمان هیأت و تشکل های دینی ابلاغ گردیده با همکاری وتعامل با اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، توفیق خدمت رسانی بیشتر به جامعه تشکل های دینی را داشته باشید.

 

شورای هیئات مذهبی تشکلی مردمی تشکّلی از منتخبان هیئات مذهبی است که با فرآیند انتخابات، تعیین و تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی به تدبیر امور هیئات مذهبی می پردازد.

 

آسیب شناسی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی و ارائه راهبردهای عملی جهت زدودن آسیب ها توسط نیروهای مردمی هیئات مذهبی، افزایش مدیریت مشارکتی در تصمیم سازی های فرهنگی و اجرای فعالیت ها و جلب مشارکت و هدایت همکاری های مردمی از طریق صدور مجوز تأسیس و ساماندهی هیئات مذهبی ، نظارت مستمر بر فعالیت های هیئات مذهبی، بازرسی های مستمر از هیئات مذهبی در طول سال بویژه ایام محرم و صفر، رسیدگی به اختلافات پیش آمده میان هیئات مذهبی، رصد اولویت های فرهنگی ، آسیب ها و مشکلات پیش روی هیئات مذهبی با عنایت ویژه به رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی و مراجع تقلید از جمله مأموریت های شورای هیئت های مذهبی است.

 

کد خبر 1199742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha