هنر خوشنویسی بیشترین تنیدگی را با فرهنگ و دین اسلام دارد

حق شناس گفت: هنر خوشنویسی هنری است که بیشترین تنیدگی را با فرهنگ و دین اسلام دارد و در بین هنرهای مختلف هیچ هنری به این میزان با دین اسلام پیوند ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محسن حق شناس» شب گذشته (دوشنبه 3 مرداد) در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر که در سالن اجتماعلات فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) برگزار شد، بیان کرد: با توجه به اهمیت واقعه غدیر تبلیغ غدیر و انتقال پیام این واقعه بزرگ امری واجب است.

 

دبیر بنیاد  بین المللی غدیر استان قزوین ادامه داد: تبلیغ غدیر و واقعه مباهله و انتقال پیام آن از واجبات رکنی ولایت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره خوشنویسی غدیر اضافه کرد: این جشنواره فر صتی برای اهالی هنر  خوشنویسی بود که ارادت خود را به امیرالمومنین حضرت علی (ع) ابراز کنند و خوشبختانه آثار خوب و فاخری هم به این جشنواره رسیده که از همه شرکت کنندگان و کسانی که در برپایی این جشنواره همراهی داشتند، تشکر می کنم.

 

حق شناس یادآور شد: هنر خوشنویسی هنری است که بیشترین تنیدگی را با فرهنگ و دین اسلام دارد و در بین هنرهای مختلف هیچ هنری به این میزان با دین اسلام پیوند ندارد.

 

گفتنی است در پایان این مراسم نمایشگاه آثار منتخب در سومین جشنواره خوشنویسی غدیر افتتاح شد که این نمایشگاه تا 10 مرداد در فرهنگسرای بانو آماده بازدید علاقمندان است.

کد خبر 1199744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha