آمریکا به شعله ور شدن توجه افکار عمومی به یک دشمن خطرناک خارجی یعنی روسیه نیاز دارد

صفرنژاد با بیان اینکه دولت آمریکا به شعله ور شدن توجه افکار عمومی به یک دشمن خطرناک خارجی یعنی روسیه نیاز دارد، گفت: آن ها در سطح بسیار وسیعی تهدیدات روسیه را بزرگنمایی می کنند و آسیب هایی که روسیه از این جنگ دیده است را نیز بزرگ نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، داریوش صفرنژاد، کارشناس ارشد مسائل اوراسیا در برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع آمریکا و نیازمندی به ادامه جنگ فرسایشی در اوکراین با بیان اینکه آمریکایی ها به دلایل مختلف از جمله اقتصادی شدیدا در حوزه مسائل داخلی دچار مشکل هستند، گفت: یکی از راه هایی که می توانند با فرافکنی، جایگاه مسائل اقتصادی و معیشتی را در افکار عمومی پایین بیاورند، توجه دادن نگاه های مردم به یک دشمن خارجی است. در آمریکا بیش از 42 میلیون کارتن خواب وجود دارد. بیش از دو سال و نیم است که کرونا بر مسائل اقتصادی، تولید و تجارت خارجی این کشور سایه انداخته است و حتی روی حجم توریستی که از آمریکا وارد ایران می شده نیز اثر گذاشته است. بایدن نیز نتوانسته است بر خلاف ادعاها و شعارها قدمی برای حل مشکلات داخلی آمریکا بردارد.

 

وی با بیان اینکه دولت آمریکا به شعله ور شدن توجه افکار عمومی به یک دشمن خطرناک خارجی یعنی روسیه نیاز دارد، گفت: آن ها در سطح بسیار وسیعی تهدیدات روسیه را بزرگنمایی می کنند و در این راستا آسیب هایی که روسیه از این جنگ دیده است را نیز بزرگ نشان می دهند. وقتی شرایط را رصد می کنیم متوجه می شویم روس ها مدعی هستند اساسا جنگی انجام نمی دهند و عملیات ویژه و محدود در اوکراین ترتیب داده اند.

 

صفرنژاد در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها در این حوزه استادانه رفتار می کنند و در واقع از طرف آمریکا این جنگ بیشتر ماهیت شناختی، عملیات رسانه ای و عملیاتی روانی است و در کنار آن کمک های نظامی هم انجام می دهند، گفت: د: بیشتر نبردها معطوف در این دو منطقه است که خواستار آزادی از اوکراین است. در واقع روس ها می گویند در حال کمک به تثبیت استقلال دو منطقه در شرق اوکراین هستند و بسیاری از کسانی که در این دو منطقه علیه اوکراین می جنگند اهالی خود اوکراین هستند اما رسانه های غربی تلفات این دو منطقه را هم به حساب روس ها گذاشته اند.

 

وی با بیان اینکه اروپایی ها، ترک ها، آمریکایی ها و اسرائیلی در حال کمک به منطقه غربی اوکراین هستند، گفت: یکی از موضوعاتی که در روایت جنگ محل اختلاف است و واقعیت چیزی نیست که رسانه های دنیا می گویند؛ آمار تلفات روسیه در جنگ است. بسیاری از کشته ها و زخمی شده ها اوکراینی های شرق نشین هستند که علیه حکومت اوکراین می جنگند.

 

کد خبر 1199790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha