وجود یک ضمانت اجرایی برای داشتن بانک مرکزی مقتدر  ضروری است

شمشیری گفت: وجود یک ضمانت اجرایی برای داشتن بانک مرکزی مقتدر که به سمت استقلال حرکت کند در نظام حقوقی و قضایی و نظارت مجلس و رسانه های کشور ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محسن شمشیری، روزنامه نگار و کارشناس اقتصادی در برنامه «گفتگوی اقتصادی» رادیو گفت وگو درمورد آخرین تغییرات طرح «اصلاح قانون بانک مرکزی» با بیان اینکه اگرچه بعد از پنجاه سال نیاز داریم که قانونی متناسب با شرایط امروز اقتصاد جهان و اقتصاد ایران داشته باشیم و به یک سری مسائل بپردازیم، گفت: این تغییرات شکلی هم نمی تواند به اصل مقتدر و مستقل شدن بانک مرکزی کمکی کند.

 

وی بیان اینکه کارکرد پول و نظام پولی در دنیا از اساس دچار تغییر شده افزود: استقلال و اقتدار بانک مرکزی قبل از هر چیز به اراده سیاسی قوی و اصلاحات ساختاری و نهادی نیاز دارد.

 

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه وابستگی اقتصاد به دولت در طول تاریخ ایران مسبوق به سابقه است، گفت: این نوع وابستگی ها باعث شده که حجم پول دائماً افزایش پیدا کند. وجود یک ضمانت اجرایی برای داشتن بانک مرکزی مقتدر که به سمت استقلال حرکت کند در نظام حقوقی و قضایی و نظارت مجلس و رسانه های کشور ضروری است.

کد خبر 1199809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha