تضعیف مجلس و شورای نگهبان  تضعیف نظام جمهوری اسلامی است

کاندیدای شورای نگهبان گفت: تضعیف مجلس و شورای نگهبان تضعیف نظام جمهوری اسلامی بوده که به هیچ عنوان جایز نیست از این رو هر دو نهاد باید در بخش های مربوط به خود با یکدیگر تعامل و هماهنگی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،عبدالحمید مرتضوی بریجانی که از سوی رئیس قوه قضائیه به قوه مقننه معرفی شده است، در ادامه جلسه علنی امروزسه شنبه (۴مرداد) مجلس شورای اسلامی در تشریح برنامه های خود، گفت: شورای نگهبان یکی از مقدس ترین نهادهای کشور بوده که در دوران سختی ها به سمت جلو حرکت کرده است،با توجه به اینکه در گام دوم انقلاب هستیم باید به نوآوری در شورای نگهبان توجه شود. شورای نگهبان و مجلس دو نهاد مقدس و قوی در کشور هستند که مکمل یکدیگر بوده و هر دو در تلاشند قوانین مناسب در کشور وضع شده و مردم به بهترین وضع برسند.

این کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان، اظهار کرد: حفظ جایگاه، قداست و حرمت مجلس و شورای نگهبان برای همه افراد واجب بوده و هویت وجودی اعضای حقوقدان شورای نگهبان پس از احراز تخصص آن ها از سوی قوه قضائیه با نمایندگان مجلس است. بنده که برای بار دوم معرفی شده ام این امید را دارم که شما نمایندگان انتخاب مناسبی خواهید داشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان در اعتبار جایگاه شورای نگهبان، افزود: وظیفه حقوقدانان شورای نگهبان در قبال نمایندگان نیز، کاملا مشخص است و اعضای حقوقدان خود را موظف می دانند به منتخبان مردم احترام گذاشته چرا که خود را با واسطه نماینده مردم و نمایندگان مجلس می دانند.همه ما مکلف به حفظ اصول و مبانی نظام، قانون اساسی و بیانات مقام معظم رهبری هستیم،باید تعامل با نمایندگان حفظ شود تا با یکدیگر قانون مناسبی وارد جامعه کرده و مشکلات را رفع کنیم. بنده خود را موظف به بررسی دقیق و همه جانبه قوانین و پرونده ها می دانم و بدون ملاحظه مستندات هرگز تصمیم نخواهم گرفت و این موضوع را در بررسی صلاحیت های داوطلبان انتخابات ها در نظر خواهم گرفت.

مرتضوی  با بیان اینکه مجلس نماد حاکمیت مردمی در کشور است، افزود: همانگونه که شورای نگهبان از مقدس ترین نهادهای کشور است، تضعیف هردو نهاد تضعیف نظام جمهوری اسلامی بوده که به هیچ عنوان جایز نیست از این رو هر دو نهاد باید در بخش های مربوط به خود با یکدیگر تعامل و هماهنگی داشته باشند.هیچ کس همانند نمایندگان نمی تواند اطلاعات کارشناسی شده را در اختیار اعضای حقوقدان شورای نگهبان قرار دهد، با توجه به دانشی که دارم و دکتری حقوق خصوصی و نیز تجربه بسیاری که در بخش های مختلف سازمانی کسب کرده ام می توانم برای رسیدن به وضع بهتر در کشور موثر باشم. اگر کسی بتواند با شناخت قوه اجرایی کشور موضوعات را در شورای نگهبان تجزیه و تحلیل کند نتیجه بهتری خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد:  بنده معتقدم به دانش نمایندگان، متخصصین و اهل فن نیاز داشته و به دانش خود اکتفا نخواهم کرد و تلاش می کنم از این ظرفیت استفاده کنم. همچنین توجه به محرومین را سرلوحه کار خود قرار خواهم داد. حفظ کرامت و آبرو و حیثیت افراد از اهمیت بسیار زیادی برای من برخوردار است و هر چقدر در این حوزه تلاش کنیم باز هم کم خواهد بود اگرچه از سوی نمایندگان رأی اعتماد کسب نکنم باز هم حضور در این جمع و استفاده از نمایندگان مجلس را برای خود افتخار می دانم.

کد خبر 1199829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha