واحد پاسخگویی به سئوالات شرعی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کرمان همه روزه فعال است

واحد پاسخگویی به سئوالات شرعی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان روزانه به مراجعات و تلفن های متعددی پاسخ می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ واحد پاسخگویی به سئوالات شرعی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان روزانه به مراجعات و تلفن های متعددی پاسخ می دهد.

 

 

این واحد، سئوالات مذکور را در بخش خواهران و برادران به صورت مجزا پاسخ می دهد که در بخش برادران سه نفر و در بخش خواهران یک نفر پاسخگو است.

 

 

پاسخگوها تاکنون چندین دوره در کارگاه های آموزش احکام زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری شرکت کرده و علاوه بر این با دریافت جزوات مربوطه و مطالعه آن در آزمون هایی که بخش پاسخگویی به سئوالات شرعی دفتر معظم له برگزار می کند نیز شرکت کردند.

 

 

بیشترین سئوالات و موارد مبتلابه که بخش خواهران پاسخ می دهد، مسائل مربوط به خمس، احکام بانوان، مسائل جدید بانوان از جمله کاشت ناخن و... در بخش برادران مسائل مربوط به خمس، ازدواج، ارث و معاملات است. 

 

 

آنطور که مسئول پاسخگویی به سئوالات بخش خواهران به خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: یکی از مواردی که مکرر و به وفور در این تماس ها و مراجعات مشهود است؛ موضوع مشاوره خانواده است که موارد مطرح شده بعضاً حاکی از وجود ضعف های شدید فرهنگی است.

 

 

واحد پاسخگویی به سئوالات شرعی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان همه روزه در ساعات اداری و از طریق شماره تماس 7-03432729732 داخلی 2(بخش برادران) و 3 (بخش خواهران)پاسخگو است.

 

بر اساس گزارش شبستان؛ پاسخگویی به سئوالات شرعی در موارد متعددی گره های زیادی را از ذهن و زندگی افراد باز می کند و چه بسا بعضاً ندانستن احکام شرعی باعث مشقت و سخت گرفتن دین می شود در حالی که طبق فرمایش صریح قرآن کریم در آیه ۱۸۵ سوره مبارکه بقره «... يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْر.../ خداوند براى شما آسانى مى‏ خواهد و براى شما دشوارى نمى‏ خواهد»

 

کد خبر 1199851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha