بررسی موضوع عفاف و حجاب در نود و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل

نودوهشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل با حضور حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه شهر آران و بیدگل و اعضای شورا در حسینیه الزهرا(س) برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، نود و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل با حضور حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی امام جمعه شهر آران و بیدگل و اعضای این شورا در حسینیه الزهرا(س) برگزار شد.

 

در این نشست اعضا به بررسی برنامه های دستگاه ها برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب پرداختند.

 

 امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر آران و بیدگل در این نشست با بیان تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همچنین توضیح و ارائه شاخص "پوشش و حجاب درست" بیان کرد: در صورتی که کارمندان در ادارات و ارگانهای دولتی نسبت به مسئله حجاب و پوشش، کوتاهی کنند به نوعی ترک فعل محسوب شده و شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره می بایست در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

 

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی با اشاره  به مکان هایی که شاخص حجاب و پوشش افراد در سطح پائینی قرار دارد مثل پارکها و رستورانها از مسئولان خواست در این  خصوص اهتمام و جدیت بیشتری برای برخورد با متخلفین صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: اداره آموزش و پرورش هم می بایست جهت ارائه و تبیین قوانین موجود در حوزه عفاف و حجاب، جلسات و برنامه های متنوعی برای والدین و دانش آموزان ارائه نماید.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل هم در این نشست با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده و همواره ایشان با عناوین مختلف مانند تهاجم و شبیخون فرهنگی و جنگ‌نرم، نسبت به این موضوع هشدار داده اند یادآور شد: عفاف و حجاب به عنوان یک شاخص مهم و بستر لازم برای تربیت صحیح نسل امروز و فردای جامعه است.

 

سعید ضابطی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به فرمان امام خمینی(ره) نگاه به زنان در جامعه عوض شده و نگاه فرهنگ غربی به زن در جامعه از بین رفت و اکنون شاهد موفقیت زنان در همه عرصه ها با حفظ عفت و حجاب هستیم و مشارکت زنان در تمامی امور حساس جامعه موید این موضوع می باشد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: کشورهای غربی بعد از شکست های پی در پی در زمینه های اقتصادی و سیاسی از ایران، همواره در پی ایجاد نا امنی اجتماعی و اخلاقی در کشور بوده و در صدد از بین بردن آرامش کشور هستند و در حال حاضر نیز هجمه های اخیر دشمن در خصوص حجاب و عفاف زنان ایرانی از قبیل برنامه های روزهای سفید، نه به حجاب اجباری و تجمعات هدایت شده و برنامه ریزی شده از سوی افراد خاص و معاندین نظام مبنی بر برداشتن حجاب است.

 

ضابطی ادامه داد: وظیفه آحاد مردم و مسئولین نظام است که با استفاده از ابزار های هنری، ظرفیت های فرهنگی، دینی و اعتقادی در جامعه استفاده کرده و با زبان گفتگو و تعامل در این خصوص فعالیت نموده تا این بار نیز دشمنان در این جنگ فرهنگی "عفاف و حجاب"، با یاری خداوند و همت مسئولین و هوشیاری مردم، شکست بخورند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل گفت:  وظیفه ماست که در مقابل نقشه ها و دسیسه های دشمن در امر عفاف و حجاب فعالیت معکوس داشته باشیم و هر چه دشمن در امر مقابله با حجاب و فرهنگ بی حجابی کار می کند ما باید در خدمت حجاب و ترویج آن قدم برداریم.

 

ضابطی با اشاره به شاخص های حجاب (عفاف در نگاه، عفاف در گفتار، عفاف در حرکات، عفاف در پاکدامنی و عفاف در پوشش )، خواستار مشارکت و همکاری همه دستگاههای فرهنگی شامل آموزش و پرورش، دانشگاهها، کانونهای فرهنگی هنری مساجد و حوزه های بسیج  در امر فرهنگ سازی و ترویج حجاب از یک سو و مقابله با بد حجابی ازسوی دیگر شد.

کد خبر 1199861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha