آمادگی کامل استان همدان برای سفر رییس جمهور/ رییس جمهور پنجشنبه به همدان می آید

استاندار همدان گفت: آیت الله رییسی، رییس جمهور در سی امین سفر استانی دولت روز پنج شنبه ۶ مردادماه جاری به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، «علیرضا قاسمی فرزاد»   با اشاره به اینکه مردم دیار هگمتانه پنج شنبه این هفته میزبان رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت خواهند بود، گفت:  همه باید دست به دست هم داده و از این فرصت بهترین استفاده را برای بیان ظرفیت‌ها و  دغدغه‌های استان همدان و زمینه سازی برای رشد و توسعه همه جانبه و پایدار استان فراهم کنیم.

 

استاندار همدان با اشاره به سفر رییس جمهور به این استان، گفت: ۲۴۷ طرح و پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادیِ اشتغالزا در راستای زمینه‌سازی پیشرفت و توسعه استان، برای ارائه و پیشنهاد در سفر رییس جمهور و هیات دولت به این استان تهیه شده است.

 

قاسمی فرزاد با اشاره به ارزش چندین هزار میلیارد تومانی طرح ها و پروژه های پیشنهادی، اظهار داشت: این طرح ها شامل پروژه‌ عمرانی و طرح‌های نیمه‌تمام و همچنین طرح های مالی و منابع مالی برای مجموعه های اقتصادی استان همدان است که برای طرح و تصویب در سفر آیت الله رییسی و اعضای هیات دولت در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به آمادگی کامل استان همدان برای سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت، تصریح کرد: از این سفر به عنوان فرصتی مغتنم و مهم در راستای رشد و توسعه و رفع مسائل و مشکلات استان به بهترین شکل ممکن استفاده خواهیم کرد.

 

نماینده عالی دولت در استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های جدی استان بحران کم‌آبی در حوزه کشاورزی و همچنین تامین آب شرب مصرفی است، گفت: برهمین اساس یکی از اولویت ها و برنامه‌های محوری دولت سیزدهم در راستای رفع مشکل آب شرب مردم شهر همدان، اجرای طرح آبرسانی بین‌ حوضه ای است.

 

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: به رغم شرایط ناشی از تحریم و کاهش اعتبارات پروژه‌ها، دولت سیزدهم در چند ماهه اخیر حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه آبرسانی بین‌ حوضه ای همدان(تالوار) اختصاص داده شده است.

 

اقدامات موثر انجام شده در دولت سیزدهم برای رفع مشکل زمین و خانه دار شدن افراد

استاندار همدان در ادامه گفت: بر اساس پایش نهایی هزار و ۳۰۰ هکتار زمین برای متقاضیان و افراد واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در همه شهرهای این استان تامین شده است.

 

قاسمی فرزاد اظهار داشت: طرح احداث چهار میلیون مسکن در سطح کشور در دولت سیزدهم هدفگذاری شده که از این تعداد ۱۰۰ هزار واحد مسکونی سهم استان همدان است.

 

استاندار همدان با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن پروژه‌ای برای خانه‌دار کردن مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه است افزود: روند ساخت نهضت ملی مسکن در همدان مطلوب و امیدوار کننده است و مقرر شد نهادهای نیازمند به حمایت خاص از تسهیلات ویژه و نیز ظرفیت خیران برخوردار شوند.

 

وی ادامه داد: اعداد و ارقام طرح‌های سفر رییس جمهور به استان همدان به شکل رسمی در شورای اداری استان به ریاستِ آیت الله رییسی اعلام می شود.

قاسمی فرزاد بیان کرد: ازچند ماه قبل پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت را در استان احصاء و اولویت‌بندی کرده‌ایم و طی جلسات مکرر با معاون اول و همچنین معاون اجرایی رئیس محترم جمهور، طرح‌ها وپروژه‌های سفر را مورد بررسی قرار دادیم که اعتبارات خوبی در این راستا، برای تکمیل برخی از این طرح‌ها لحاظ شده است.

 

 وی اظهار داشت: طرح‌های صنعتی بزرگ، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، حوزه زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی، طرح‌های گلخانه‌ای، طرح‌های حوزه مصرف بهینه آب و ارائه طرح‌هایی متناسب با ظرفیت استان شامل تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش‌افزوده در استان به ویژه طرح‌های معدنی از جمله این طرح‌ها است.

 

استان همدان سی امین مقصد سفرهای استانی رییس جمهور و هیات دولت است.

 

کد خبر 1199870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha