نماز عبادی سیاسی جمعه، مقوله ای فرهنگی است

نماز جمعه به عنوان بزرگترین اجتماع مسلمانان جایگاه فرهنگی، تبلیغی و بصیرت افزایی است.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد، امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمان اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی را در سال ۱۳۵۸ صادر کردند و ۵ مرداد آن سال آیت‌الله طالقانی آن مجاهد و عالم وارسته و نستوه نخستین نماز جمعه را در ایران اسلامی اقامه کرد.

 

رهبر کبیر انقلاب اسلامی درباره اهمیت نماز جمعه فرمودند: «بحمدالله در این نهضت نمازجمعه با محتوای حقیقی آن تحقق یافت و آقایان باید با سفارش به مردم و نسل‌های آینده به این مسئله اهمیت بدهند که نماز جمعه در راس همه امور است و مردم را مجتمع کنند که در این امر خللی وارد نشود.

 

نماز عبادی سیاسی جمعه بزرگترین اجتماع مسلمانان، مقوله ای فرهنگی و جایگاه فرهنگی، تبلیغی، روشنگری و هدایت گری دارد.

 

نماز جمعه به اذن ولی فقیه و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی اقامه می شود.

 

نماز جمعه آثار و برکات بیشماری دارد، هرچه نماز جمعه باشکوه تر برگزار شود موجب تقویت نظام و جایگاه ولایت می شود، برگزاری هرچه باشکوه تر نماز جمعه، مهم ترین رسالت ستادهای نماز جمعه است.

 

نماز جمعه، نمازی عبادی، سیاسی و حاکمیتی و نماد اجتماع و وحدت مسلمانان و بزرگترین اجتماع عبادی، سیاسی مسلمانان است.

 

نماز جمعه پایگاه وحدت و همبستگی امت اسلام است

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در سخنانی با گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه، اظهارداشت: در ۹۰۰ شهر کشور نماز جمعه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام شاهرخی، با اشاره به اهمت برگزاری نماز جمعه افزود: در باب اهمیت برگزاری نمازجمعه  سوره جمعه نازل شده است.

 

وی به جایگاه ائمه جمعه اشاره  و عنوان کرد: امامان جمعه با بیان مسایل روز جامعه و احکام دینی نقش مهم و ارزشمندی در هدایت اقشار مختلف جامعه دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمن شاهرخی به نقش اعضای ستاد نمازجمعه و مسئولین در برگزاری نماز جمعه اشاره و بیان کرد: این افراد در طول سال ها در  برقراری نماز جمعه در تمامی هفته ها در گرما و سرما نقش آفرین هستند.

 

وی با بیان اینکه پایگاه نماز جمعه مرکز فرهنگی شهر است، افزود: پایگاه های نماز جمعه قرارگاه ایمان و بصیرت اخلاق است را تقویت کرده و به آن بیش از قبل همیشه توجه داشته باشیم.

 

نماز جمعه، به عنوان یک مراسم عبادی-سیاسی، در بین امت اسلام از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است.

 

نمازجمعه، مظهر وحدت جامعه و تجلی قدرت و صلابت مؤمنان است و مهم‌ترین مصداق همدلی و هم‌زبانی محسوب شده و پشتوانه مستحکم برای نظام و انقلاب به شمار می ‌رود.

کد خبر 1199881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha