اخطاریه هواشناسی/ کاهش ۲۸ میلی متر بارندگی در خراسان جنوبی

خندان رو ضمن هشدار به کشاورزان درخصوص وقوع سیل، گفت: میانگین بارندگی های خراسان جنوبی از ابتدای سال زراعی امسال تاکنون ۸۱.۴ میلی متر است که نسبت به بلندمت ۲۸ میلی متر کاهش داشته است.

«علیرضا خندان‌رو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند درخصوص هشدار به کشاورزان در خصوص وقوع سیل، اظهار کرد: امروز هشدار سطح زرد صادر کرده ایم و انتظار ورزش بادهای شدیدِ لحظه ای، رگبار و رعد و برق، گرد و خاک و خطر برخورد صاعقه و رواناب داریم.

 

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه علایم این اخطاریه را بیشتر در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (چهارم و پنجم مردادماه) شاهد خواهیم بود، گفت: منطقه اثر این اخطاریه بیشتر در نهبندان، سربیشه، درمیان، بیرجند، خوسف، طبس و حاجی آباد خواهد بود.

 

خندان رو افزود: به دنبال این اخطاریه احتمال جاری شدن رواناب موقتی و محدود به خصوص در مناطق کوهپایه ای شرق و جنوبی استان وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: اختلال در رفت و آمدها و خسارت بر گلخانه ها و بخش کشاورزی نیز پیش بینی شده است لذا مردم باید از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند، همچنین اجتناب از جابه جایی و چرای دام در جوار رودخانه های فصلی و صعود به ارتفاعات لازم است و کشاوزان باید به استحکام گلخانه ها و بنرهای تبلیغاتی و کندوهای عسل توجه بیشتری کنند.

 

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت ناسالم هوای برخی شهرستان های استان، افزود: در حال حاضر طوفان و گرد و خاک در بیرجند را شاهدیم و میزان دید افقی این شهرستان چهار هزار و 500 است که ناسالم است. همچنین شهرستان طبس، بشرویه، نهبندان، سربیشه و حاجی آباد غبارآلود است.

 

وی در ادامه گرم ترین شهرستان را طبس با 48 درجه و سردترین شهرستان را سربیشه، با 22 درجه سانتی گراد عنوان کرد.

 

خندان رو تصریح کرد: میانگین بارندگی های استان از ابتدای سال زراعی امسال تاکنون 81.4 میلی متر است که نسبت به بلندمت 28 میلی متر کاهش بارندگی داریم و نسبت به سال سال زراعی گذشته 32 درصد افزایش بارندگی ثبت شده است.

 

وی گفت: بارندگی های چند روز آینده این 28 درصد کاهش بارندگی را جبران نخواهد کرد، چراکه بیشترین بارندگی ها را در زمستان و فصل بهار داشته ایم.

 

 

کد خبر 1199889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha