طرح ملی «با هم بخوانیم» از کتابخانه عمومی روستای کلاشم آغاز شد

طرح ملی «با هم بخوانیم» با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی، ایرانی و توسعه عدالت فرهنگی، از کتابخانه عمومی روستای کلاشم گیلان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «پریسا کرمی» امروز(۴ مرداد)  در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح ملی «با هم بخوانیم» همزمان با سراسر کشور در گیلان گفت: این طرح در بهمن ماه سال ۹۶ با موفقیت در یکصد کتابخانه عمومی کشور برگزار شد که پس از اجرای موفقیت آمیز آن، دومین دور از اجرای طرح مذکور از یکم مرداد ماه سال جاری در ۳۵ کتابخانه عمومی سراسر کشور آغاز شد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه این طرح در گیلان از کتابخانه عمومی امام علی(ع) روستای کلاشم شفت آغاز شد تصریح کرد: این طرح ویژه مناطق محروم است که با هدف گسترش عدالت در امر آموزش‌ فرهنگی و ترویج سبک‌زندگی ایرانی ـ اسلامی که از طریق مطالعه گروهی بر اساس یک سیر مطالعاتی هدفمند برای گروه سنی کودک و نوجوان تدارک دیده شده، اجرا می‌شود.

 

وی انتخاب کتاب‌های خواندنی و متنوع و تدوین یک‌سری فعالیت‌های جذاب علمی و عملی فرآیند خوانش کتاب را در این طرح بسیار لذت‌بخش دانست و افزود: کتابداران این طرح از میان برترین مجریان طرح در دور گذشته انتخاب شده‌اند.


کرمی با بیان اینکه با ایجاد سامانه ارسال گزارش و رصد و پشتیبانی لحظه‌ به لحظه طرح، عملکرد گروه‌های مطالعاتی ۱۲ نفره در این کتابخانه‌ها به صورت هفتگی از سوی ستاد بررسی و برترین‌های هفته معرفی می‌شوند اذعان کرد: در تدوین سیر مطالعاتی به پنج ساحت جهان‌بینی، اخلاق و هویت عالی انسانی، کارآمدی و توانمندی، علم و فکر، آگاهی و انقلابی‌گری توجه شده است.


گفتنی است، کتابخانه عمومی امام علی(ع) کلاشم در سال ۱۳۸۷ با زیربنایی بالغ بر ۳۶۰ متر مربع احداث و به بهره برداری رسید. این کتابخانه با برخورداری از بخش های مختلفی چون سالن مطالعه، بخش مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش کودک، بخش جستجو و امانت کتاب و همچنین دسترسی به پایگاه های مجازی معتبر علمی از مراکز پویای فرهنگی منطقه است.

کد خبر 1199919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha