۸۲۴ عنوان شغل در خراسان شمالی مشمول مشاغل سخت شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: بهار امسال، ۸۲۴ عنوان شغلی با تقاضای کارگران در کمیته های بدوی و تجدید نظر استان به عنوان سخت و زیان آور تشخیص داده شد.

«مهدی اسلام خواه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، اظهار داشت: بهار امسال 259 عنوان شغلی در استان متقاضی استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان آور شدند که با توجه به بررسی درخواست های پیشین، 824 عنوان شغلی به عنوان سخت و زیان آور شناخته شد.
 
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانداری خراسان شمالی افزود: در سه ماهه امسال درخواست ها برای مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور در 118 عنوان شغلی موافقت نشد. 
 
 
وی با بیان اینکه در سه ماهه پارسال 201 مورد درخواست در دبیرخانه مشاغل سخت و زیان آور استان رسیدگی شد، گفت: در این مدت با 743 مورد شغل موافقت شد و 215 مورد شغل هم مورد تایید قرار نگرفت.
 
وی افزود: مشاغل سخت و زیان آور، کارهایی است که در آن عوامل فیزیکی، ‌شیمیایی، ‌مکانیکی و ‌بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده است، این نوع مشاغل در اثر اشتغال بیمه شده، تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی (جسمی و روانی) در فرد ایجاد می شود که نتیجه آن بروز بیماری های شغلی و عوارض ناشی از آن است.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه پیگیر حقوق کارگران شاغل در مشاغل سخت و زیان آور هستیم، افزود: متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور با داشتن حداقل بیست سال متوالی و یا 25 سال متناوب اشتغال در کارهای سخت و زیان آور که در هر مورد حق بیمه مدت مزبور را نیز به صندوق تامین اجتماعی پرداخت کرده باشند بدون شرط سنی می توانند  با مراجعه به سامانه مشاغل سخت و زیان آور به آدرس sakht.mcls.gov.ir درخواست خود را به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  جهت طرح در کمیته های استانی ارائه نمایند.
کد خبر 1199920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha