نماز جمعه؛ قرارگاه تبیین

حجت الاسلام صابری با تاکید بر جایگاه نماز جمعه در جامعه اسلامی اظهار کرد: نماز جمعه قرارگاه تبیین است و در جایگاه تبیین فقط مخاطب، مسئولان نیستند بلکه مخاطب آن مردم نیز هستند.

حجت الاسلام ناصر صابری انالوجه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد امام جمعه در تراز انقلاب اسلامی گفت: امام جمعه در تراز انقلاب اسلامی برای اصلاح امور و تذکر دادن در نماز جمعه تعریف می شود.

 

امام جمعه شهر دامنه از استان اصفهان با تاکید بر جایگاه نماز جمعه در جامعه اسلامی اظهار کرد: نماز جمعه قرارگاه تبیین است و در جایگاه تبیین فقط مخاطب، مسئولان نیستند بلکه مخاطب آن مردم نیز هستند.

 

وی تصریح کرد: نماز جمعه جایگاه تعریف و تمجید و تذکر و بیان نکات است اما مسئولان در اولویت تذکر گرفتن هستند اما دلیل بر این نمی شود که امام جمعه و خطیب فقط مسدولان را مورد خطاب قرار دهد.

 

حجت الاسلام ناصر صابری انالوجه با تاکید بر جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و تاثیر آن در جامعه اسلامی اظهار داشت: مراحل امر به معروف به ترتیب باید طی شود در غیر این صورت نتیجه مطلوب ندارد و وقتی به خطبه ها کشیده می شود، باید به صورت دلسوزانه و ناصحانه و با ارایه راهکار پیش برود و پس از آن مردم را به همراهی با کارگزار و مسئول دعوت کند تا به تقوا و همراهی پناه بیاورند.

 

 

 

کد خبر 1199932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha