اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه خراسان جنوبی

حجت الاسلام بخشی پور گفت: طرح بصیرت عاشورایی در ۵۵ بقعه متبرکه خراسان جنوبی همزمان با آغاز ماه محرم به منظور تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «پرویز بخشی پور» ظهر امروز(۴ مرداد) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح بصیرت عاشورایی از ابتدای ماه محرم در استان آغاز و تا پایان ماه صفر نیز ادامه دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: این طرح با هدف تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع عاشورا، اجرای ویژه برنامه های مذهبی ماه محرم و اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیاز های روز جامعه برگزار می شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: برنامه های دهه نخست ماه محرم از ۸ مردادماه آغاز و تا ۲۰ مردادماه همزمان با سالروز شهادت امام سجاد(ع) در بقاع متبرکه استان ادامه دارد.

 

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه سخنرانی و عزاداری ایام محرم در ۵۵ بقعه برگزار می شود، تصریح کرد: همچنین اجرای مراسم "لبیک یا حسین" تعویض پرچم با بیرق عزای سید و سالار شهیدان همزمان با اول محرم با حضور هیئات مذهبی در ۲۴ بقعه استان برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: ویژه برنامه همایش نوجوانان حسینی "احلی من العسل" همزمان با روز ۶ محرم با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش و دارالقرآن ها در ۲۲ بقعه اجرا می شود.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی در ۲۴ بقعه، اجرای مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان در ۴۷ بقعه، مراسم شب شهادت امام سجاد(ع) در ۲۸ بقعه و مراسم همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در ۲۳ بقعه استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه کاروان های عزا با اجرای مداحان و ذاکران جوان و نوجوان به سمت بقاع متبرکه در ۵۱ بقعه راه اندازی می شوند اظهار کرد: همچنین اطعام عزاداران حسینی از محل موقوفات با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ۲۲ بقعه استان انجام می شود.

 

 

کد خبر 1199948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha