طرح‌ های نیمه‌تمام گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در اولویت قرار گیرند

صالحی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگر پذیر بودن استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بازرسی نگاه ویژه‌ ای به توسعه گردشگری در تمام نقاط این استان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمدمهدی صالحی» صبح امروز (۴ مرداد ماه) در بازدید از پروژه موزه در حال ساخت یاسوج، اظهار کرد: افتتاح موزه بزرگ باستان‌ شناسی نقش مهمی در رونق صنعت گردشگری مرکز استان دارد.

 

بازرس کل کهگیلویه و بویراحمد گفت: رشد صنعت گردشگری در کم شدن نرخ بیکاری جوانان نقش به سزایی دارد که محقق شدن این امر در استان، نیازمند توجه جدی همه مسئولان اجرایی است.

 

صالحی افزود: مسئولان حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام گردشگری را از اولویت کاری خود قرار دهد.

 

«سعید طالبی‌پور» نیز در این بازدید از اختصاص ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و تجهیز موزه بزرگ باستان‌شناسی یاسوج خبر داد و گفت: با این اعتبار تجهیزات موزه باستان‌شناسی مرکز استان تکمیل و در آینده نزدیک شاهد افتتاح کامل این پروژه خواهیم بود.

 

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: موزه یاسوج در زمینی با زیربنای ۲ هزار و ۷۵۰ متر مربع زیربنا و ۱۱ هزار متر مربع مساحت ساخته‌ شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مساحت سالن نمایش این پروژه ۶۰۰ متر مربع است، گفت: سه هزار شیء موزه‌ای شامل هشت هزار قلم شیء در استان داریم که در این سالن به نمایش گذاشته می‌شوند.

کد خبر 1199980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha