جمع آوری اسناد دوران دفاع مقدس اعتبار ملی می خواهد

سردار ملکی بر لزوم اختصاص اعتبار ملی برای جمع آوری اسناد دفاع مقدس تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «عبدالله ملکی» امروز(۴مرداد) در مراسم افتتاحیه همایش ملی اسناد دفاع مقدس که در مجتمع شهید بهشتی بهزیستی استان مازندران برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و نام۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس از این خطه از شمال کشور اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استانها در حوزه مدارک دفاع مقدس، موضوع اسنادی، تاریخ شفاهی و خاطرات رزمندگان است و به دنبال گمشده هستیم و هنوز نتوانستیم خوب پیدا کنیم چراکه با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: باید برای استان‌ها یک ردیف قابل توجهی برای جمع آوری تاریخ شفاهی و خاطرات و اسناد هشت سال جنگ تحمیلی اختصاص یابد.

 

سردار ملکی با اشاره به اینکه روح و محتوای موزه از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: این مسئله کمتر مورد توجه قرار گرفت و این درحالی است که برای ساخت موزه اعتبار محدودی در نظر گرفته می‌شود اما در موضوع محتوایی، که بازدید کننده با روح آن سر و کار دارد توجه نمی‌شود.


وی به اهمیت اختصاص بودجه برای ایجاد و تکمیل موه های دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: باید برای این حوزه که یک ذخیره و گنج است منابع قابل توجهی در سطح ملی درنظر گرفته بشود و مسئول بنیاد و مدیران کل نباید برای جذب اعتبار مشکل داشته باشند.

 

سردار ملکی با بیان اینکه مسئولین باید این موضوع را به صورت جدی و در اولویت کاری خود قرار بدهند، گفت: نیازمند پیگیری در سطح ملی هستیم که منابع آن مشخص شود.

 

وی با بیان اینکه باید برای بیش از ۱۶۰هزار رزمنده استان مازندران در دوران دفاع مقدس کتاب نوشته شود، ادامه داد: ۱۰هزار و ۴۰۰شهید استان نیز موقعیت خوبی برای قلم زدن نویسندگان در حوزه ایثار و شهادت به شمار می رود.

 


سردار ملکی با عنوان اینکه مازندران در زمان جنگ ده تا یگان را معین بود و لشکر 25 کربلا، لشکر 30، سپاه مریوان از جمله آنهاست، گفت: خاطرات همه اینها باید جمع آوری بشود. همچنین خاطرات رزمندگان جنگ جنگل در شمال باید جمع آوری و به کتاب تبدیل شود.

 

وی با بیان اینکه اسناد موجود در دست فرماندهان و رزمندگان باید به موزه انتقال پیدا کند، خاطرنشان کرد: باید اسناد جمع آوری و برای جانمایی در موزه در اختیار ما قرار بگیرد.

 

به گزارش شبستان، این همایش به مدت 2 روز با حضور 100 تن از اساتید و مدیران اسنادی کشور و با مدیریت سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس و میزبانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در مجتمع شهید بهشتی بهزیستی مازندران برگزار می‌شود.


 

کد خبر 1200050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha