وزیر بهداشت به سوالات اعضای کمیسیون بهداشت پاسخ داد

سوالات ۶ نماینده از وزیر بهداشت درباره مسایل منطقه ای و استانی در نشست امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

یه گزارش خبرگزاری شبستان، نشست امروز (سه شنبه، ۴ مردادماه ) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور وزیر بهداشت و معاونان ایشان برای پاسخ‌گویی به سوالات نمایندگان برگزار شد. امروز سوالات ۶ نماینده از وزیر مطرح شد که برخی سوالات منطقه ای و استانی و برخی هم ملی بودند. سوالات مطروحه نمایندگان در مورد علت و عزل و نصب‌های اخیر در دانشگاه علوم پزشکی تهران، عدم رعایت استانداردهای تخت بیمارستانی بر اساس جمعیت ساکن و تمرکز درمان در پایتخت و مراکز استان‌ها، موضع ایران نسبت به طرح اصلاحات پیشنهادی کشور آمریکا در مورد مقررات بهداشتی بین‌ المللی در نشست اخیر مجمع جهانی بهداشت، بی‌توجهی وزارت بهداشت به حوزه سلامت شهرستان خدابنده، کمبود امکانات در  کشور و دانشگاه ها و  بی‌توجهی به مناطق محروم افزایش قیمت دارو کمبود آمبولانس و تامین داروهای بیماران خاص کمبود تخت‌های بیمارستانی و عدم تجهیز بیمارستان‌های حوزه‌های انتخابیه بود که پس از پاسخ های وزیر بهداشت و معاونان ایشان، به عین اللهی برای پیگیری و بررسی مطالبات و مشکلات دو هفته تا یک ماه مهلت داده شد.

 

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان در نشست امروز از وزیر بهداشت خواستار توجه به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و طرحی وزارت بهداشت شدند. همچنین محمد میرزابیگی رئیس‌ کل سازمان نظام پرستاری در نشست امروز حاضر و با ارائه توضیحاتی در مورد وضعیت نیروهای شرکتی و طرحی خواستار نظارت بیشتر بر اجرای قوانین حوزه پرستاری شد

کد خبر 1200068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha