فعالیت بیش از ۸۰ واحد فناور در پارک علم و فناوری ایلام/ نبود مکان مستقل جهت فعالیت پارک و واحدهای فناور

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام نبود مکان مستقل جهت فعالیت واحدهای فناور را از مشکلات اساسی پارک علم و فناوری استان دانست و گفت: بیش از ۸۰ واحد فناور و ۷۱ هسته علمی در پارک علم و فناوری استان ایلام فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «محمدرضا ولیزاده» در جلسه قرارگاه جهاد علم و فناوری بسیج با حضور فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با تاکید بر حمایت از نخبگان و فراهم آوردن زمینه جذب و هدایت نخبگان، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هوشمندانه سال جدید را به نام تولید بر پایه دانش بنیان نامگذاری کرده اند، چراکه اگر این امر به صورت عملیاتی محقق شود نه تنها اشتغال زایی ایجاد خواهد شد، بلکه زمینه های ازدواج، فرزند آوری و کاهش مشکلات معیشتی جوانان نیز فراهم خواهد شد.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام به ظرفیت های پارک علم و فناوری استان اشاره و بیان کرد: این پارک در استان بیش از 80 واحد فناور و 71 هسته علمی دارد و تا کنون توانسته 38 محصول دانش بنیان را به مرحله تجاری سازی برساند.

 

وی نبود مکان مستقل جهت فعالیت واحدهای فناور را از مشکلات اساسی پارک علم و فناوری استان دانست و بیان کرد: متأسفانه علیرغم پیگیری های مکرر در طول چند سال اخیر تا کنون مشکل تأمین زمینه جهت فعالیت پارک علم و فناوری و واحدهای فناور مرتفع نشده و فعالیت واحدها و شرکت های فناور با مشکل مواجه است.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام با ابراز خرسندی از ورود سپاه و بسیج به فعالیت های علمی و فناوری بیان کرد: اقتدار جمهوری اسلامی نشان از فعالیت های جهادی سپاه و بسیج بوده و این سازمان جهادی با سازماندهی نیروهای متخصص توانسته، ضمن خدمت رسانی به جامعه، در جهت محرومیت زدایی و پیشرفت و آبادانی اقدامات شایانی به انجام برساند.عدم وجود بازار فروش و تجاری سازی محصولات چالش اصلی صاحبان شرکت های دانش بنیان است

 

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به مشکلات بازاریابی و تجاری سازی محصولات دانش بنیان اشاره و اذعان کرد: فرایند تبدیل ایده به محصول، یک پروسه سنگین برای نخبگان است. اما مانع بزرگی که بر سر راه نخبگان و صاحبان شرکت های فناور وجود دارد و موجبات دلسردی، بی انگیزگی و حتی مهاجرت نخبگان را فراهم آورده، مسئله عدم وجود بازار فروش و چالشهای تجاری سازی محصولات است.

 

ولیزاده با تاکید بر تبدیل کردن جوانان نخبه به افراد فعال و ثروت آفرین گفت: در بسیاری از مناطق دور افتاده استعدادهای علمی و نخبگان گمنامی وجود دارد که برای شناسایی آنان نیازمند همکاری پایگاههای بسیج در سطح استان هستیم و امیدواریم با همکاری و هم افزایی سپاه امیرالمومنین(ع) استان و پارک علم و فناوری، زمینه بروز و ظهور استعدادهای نخبگان در تمام مناطق استان فراهم شود.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام با بیان اینکه استعدادیابی و استعدادپروری را باید از دوران کودکی و نوجوانی آغاز کرد گفت: برای رشد و شکوفایی استعدادهای نخبگان دانش آموزی و دانشجویی نیازمند همت و تلاش مجموعه نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی هستیم و امیدواریم بسترهای این امر مهم، با همکاری آموزش و پرورش، دانشگاهها و اقشار بسیج دانشجویی و دانش آموزی فراهم شود.

 

گفتنی است در پایان این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات قرارگاه جهاد علم و فناوری توسط مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان، «دکتر مجید ولیزاده» از اساتید دانشگاهی و از نخبگان علمی استان به ارائه راهکارهای عملیاتی در خصوص ظهور و بروز استعدادهای نخبگان پرداخت.

کد خبر 1200075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha