مردمی بودن اولویت اول دولت سیزدهم است/تعهد ایجاد ۴ هزار شغل در ملایر است

اسماعیلی گفت: دولت سیزدهم دولتی مردمی است و دغدغه‌هایش نیز رفع مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «سلمان اسماعیلی » امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران ملایر به مناسبت هفته خبرنگار در نشست خبری  در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به اینکه بعد از گذشت حدود یک سال و نیم از شروع کار دولت سیزدهم شاهد تحقق بسیاری از اهداف و شعارهای ابتدایی دولت  هستیم گفت: دولت سیزدهم دولتی مردمی است و دغدغه‌هایش نیز رفع مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف است

 فرماندار ویژه ملایر با گریزی  به مشکلات مردم در دولت یازدهم و دوازدهم و نا کارآمدیها ، نارساییها و نقدها در دولت گذشته افزود: یکی از مشکلات دولت قبل فاصله گرفتن  نجومی از مردم  بود که البته ما معتقدم که همه دولتها و مدیران زحمات زیادی برای کشور کشیده اند اما مردمی بودن که اصل نظام است را دولت گذشته به فراموشی سپرده بود.

 وی با بیان اینکه یکی از مهمترین شاخصه های دولت سسیزدهم مردمی بودن این دولت است افزود:  دولتی که مردم را لمس کند و خودش را از مردم بداند مشکلاتش کمتر است چرا که آن چیزی که در بهمن 57 باعث پیروزی انقلاب شد خود مردم  بودند که این انقلاب را شکل دادند

فرماندار ملایر با بیان اینکه دولت سیزدهم بعد از یک سال و نیم نشان داده که از تفکر مردمی بودن یک ذره فاصله نگرفته تصریح کرد:  این که در کنار مردم باشی بسیار مهم است و سفرهای استانی و  سی امین سفر استانی رئیس جمهور به مقصد همدان  نیز نشان این دارد که دولت دولتی مردمی و در بطن جامعه  برای رفع مشکلات است.

 وی با اشاره به اینکه هدف همه مسئولان در این دولت خدمت به مردم است و این را در استان و شهرستان به خوبی شاهد هستیم گفت: یکی از اهداف و برنامه های ما به صورت اولویت بندی دیدن مشکلات مردم از نزدیک است

اسماعیلی با اشاره به تشکیل میز خدمت در نقاط مختلف شهرستان ملایر گفت: از ابتدای حضور 4 و ماه و نیمی که بنده در فرمانداری  ملایر دارم  این میز خدمت تشکیل شده که اولویت با مناطق کمتر برخوردار و روستاها بوده است که در این راستا میز خدمت هایی که داشتیم از نزدیک با مردم صحبت کرده و  بسیاری از مشکلات  با مصوبات ،تخصیص اعتبار و.. در این میز خدمت  حل شده است.

 وی با بیان اینکه بسیباری از مشکلات کشور ریشه مدیریتی دارد گفت: مدیری که شجاع، توانمند و پاشنه کشیده باشد  می تواند با مدیریت درست ریشه یابی مشکلات را داشته و با تونمندی نسبت به رفع مشکلات حوزه خود اقدام کند.

وی با گریزی به بسیاری از پروژه های نیمه کاره شهرستان افزود: برخی پروژها با اعتباری بسیار کم حتی تا ده سال نیز باقی مانده بود و ما وقتی وارد کار شدیم دیدیم که این  انجام نشده این پروژهها جزو مطالبات به حق مردم است  که با تخصیص اعتبارهای اندک بسیاری قابل حل است و تا کنون نیز تعدادی از این پروژه ها اتمام و  افتتاح شد.

وی با بیان اینکه اعتباراتی که به استانداری و فرمانداری ها اختصاص پیدا می کند بسبار اندک است و می توان گفت ده درصد ا زاعتبارات بودجه کشور د اختیار استانداریها و فرمانداریها قرار دارد گفت: مدیر باید با درایت و مدریت بتواند نسبت به جذب بودجه های ملی  اقدام کند.

فرماندار ملایر  با اشاره به تشکلیل کارگاه های توانمند سازی مدیران در شهرستان گفت: در واقع ما به دنبال ابن هستبم که بتوانیم از همه ظرفیت ها بیشترین استفاده را برای رفع مشکلات، اتمام و تکمیل پروژه ها و سایر حوزهها داشته باشیم.

 وی  با اشاره به اینکه یکی از مهمترین نقدهای بنده  به بحث آمارسازی ها به ویژه در حوزه اشتغال بوده تصریح کرد: چرا باید  آمار غیر  واقعی در حوزه اشتغال، رسیدگی به مناطق محروم ،  رسیدگی به مشکلات مردم و..  ارائه شود.

  وی با بیان اینکه یکی از اولویت ها در شهرستان ایجاد اشتغال واقعی است افزود: تعهد ما امسال از سهم استانی ایجاد 4 هزار شغل در ملایر است  که یکی از تعهدات جدی است.

اسماعیلی با بیان اینکه همه تلاش ما این است که بتوانیم به رشد اقتصادی 7و نیم درصد در استان برسیم و  نقشی را در رشد 8 درصدی اقتصاد کشور ایفا کنیم.

 وی با اشاره به ظرفیتها و تواتمندیهای ملایر در حوزه صنعت، و کشاورزی گفت:  وضعیت صنعت ملایر خوب است و اگر  مشکلاتی بوده در حوزه مدیریتی است که قابل حل است  چرا که صنایع ما صنایع جدی و راهبردی است.

فرماندار ملایر با بیان اینکه همه هدف ما خدمت به مردم است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد گفت: یکی از عمده فعالیتهای ما نظارت و  ساماندهی به نانوایی ها  بود که تا کنون اکثر نانواییها به دستگاه پز مجهز شده و تنها 21 نانوایی باقی مانده که طی هفته های آبنده انجام خواهد شد.

وی  با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور به استان همدان سهم خوبی برای شهرستان ملایردر نظر گرفته شده است گفت: انشالله خبرهای خوبی برای ملایر در سفر رئیس جمهوری برای مردم داریم .

وی با بیان اینکه تمرکز و هدف اصلی آیت‌الله رئیسی در سفرهای استانی، حضور در بین مردم، پاسخگویی به مطالبات مردم، بررسی مسائل، مشکلات، نیازمندی‌ها و راهکارهای رشد، توسعه و پیشرفت است بیان کرد: پروژه‌های بسیار مهمی در این سفر در دستور کار است.

 

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: طی جلسات مفصل و متعدد کارشناسی در شهرستان، استان و تهران با مشارکت مجموعه فرمانداری، نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، استانداری، مجموعه دولت و وزارتخانه‌ها، پروژه‌های زیادی مطرح و بررسی شده و تعدادی از آنها در اولویت‌های این سفر قرار گرفته است.

 

اسماعیلی بیان کرد: پیرو تصمیماتی که اتخاذ و پروژه‌هایی که تایید شده، پیش‌بینی می‌شود حجم بزرگی از حمایت‌ها، پشتیبانی‌ها، اعتبارات و تسهیلات در این سفر به استان همدان و این شهرستان اختصاص خواهد یافت.

 

وی یادآور شد: پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی، مسکن و بسیاری از دیگر حوزه‌ها است که اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز به آنها تعلق می‌گیرد.

 

 

اسماعیلی تاکید کرد: یکی از وزرا به نمایندگی از هیات دولت و به عنوان نماینده دولت و رئیس جمهور در این شهرستان حضور پیدا می‌کند و تلاش می‌کنیم برنامه‌هایی کاملا کارشناسی و متناسب با اولویت‌ها و نیازمندی‌های مردم و این شهرستان را در دستور کار این سفر یک‌روزه قرار دهیم.

 

کد خبر 1200152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha