سوگواره «احلی من العسل» در زنجان برگزار می شود

به گفته میرزایی، سوگواره «احلی من العسل» هر ساله در روز ششم محرم به یاد ایثار و رشادت‌های حضرت قاسم بن الحسن(ع) برگزار می‌شود و جوانان و نوجوانان استان در رثای این جوان رشید کربلا به عزاداری و نوحه سرایی می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: سوگواره احلی من العسل امسال در ۱۳ مرداد با محوریت دانش آموزی برگزار خواهد شد.

 

حسین میرزایی گفت: مجموعه برنامه های قرآن، عترت و نماز  با قوت در حال پیگیری و انجام است که این برنامه ها  یکی از برنامه های راهبردی وزارت محسوب می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: سوگواره احلی من العسل  یکی از برنامه های اصلی حوزه پرورشی در ایام محرم  است که امسال در ۱۳ مرداد ماه با مشارکت ارگان ها و ادارات ذیربط برگزار خواهد شد .

 

این مسئول افزود: علاوه بر فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت در پایگاه تابستانی،  برنامه ی هفت در هفت نیز در طول تابستان  که  هر پنجشنبه یک برنامه ویژه برای دانش آموزان پیش بینی شده، اجرا خواهد شد  که یک مورد نیز  برنامه احلی من العسل خواهد بود .

 

میرزایی ابراز داشت: هدف از اجرا پویش احلی من العسل، ولایت مداری، آشنایی با شهید نوجوان کربلا و شهدای نوجوان دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم و ترویج روحیه استکبار ستیزی در بین دانش آموزان است .

 

وی تصریح کرد: پخش زنده مراسم از شبکه های  سراسری صدا و سیما و شبکه استانی و برگزاری مسابقات جانبی از جمله مسابقات عکاسی و تولید محتوا،  زمینه مشارکت برای سایر دانش آموزان نیز فراهم خواهد کرد.

کد خبر 1200157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha