جمع آوری ۲۰ میلیارد تومان زکات در استان قزوین

حجت الاسلام شهسواری گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری جمع آوری زکات در استان قزوین به ۲۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، حجت الاسلام «باب اله شهسواری» در نشست صمیمانه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با مردم روستای شنستق علیا بیان کرد: اسلام دینی کامل است که برای امور مختلف زندگی برنامه دارد.

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: بر اساس آموزه های دینی، ارتباط ما با خداوند با اقامه نماز و ارتباط با مردم از طریق زکات است از این رو همه ما باید تلاش کنیم تا وظیفه و رسالت خود را نسبت به هم نوعان و جامعه به انجام برسانیم.

 

وی اضافه کرد: نماز و زکات در قرآن کریم همنشین و همراه هم هستند در واقع این 2 مانند 2 بال هستند که فرصت پرواز را برای انسان فراهم می کنند و اگر یکی ناقص باشد، مانع از پرواز انسان می شود.

 

حجت الاسلام شهسواری افزود: طی سه ماهه نخست سال جاری جمع آوری زکات در استان قزوین به 20 میلیارد تومان رسید که از این میزان بیش از 571 میلیون تومان در منطقه خرمدشت بوده است.

 

وی یادآور شد: همه زکات جمع آوری شده برای محرومان همان منطقه صرف می شود و براساس برنامه های یپش بینی شده قرار است تا 60 درصد از زکات جمع آوری شده برای محرومان صرف شود که این رقم در استان قزوین بیش از 60 درصد بوده است.

 

کد خبر 1200158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha