غفلت از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات سبب انحراف جامعه به ویژه جوانان می‌شود

شابدین گفت: اگر از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات به درستی استفاده نشود جوانان ما دچار انحراف خواهند شد و برای اینکه روحانیت ما اثرگذاری کافی داشته باشند لازم است نسبت به فضای جامعه آگاهی کافی کسب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گمیشان، «علیرضا شابدین» در دوره آموزشی و بصیرتی ضمن خدمت ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان گلستان اظهارکرد: از سال ۹۹ برنامه ریزی هایی را برای برگزاری این دوره های آموزشی در مجموعه مرکز اسلامی پیش بینی کرده بودیم که انجام آنها عملا از سال ۱۴۰۰ شروع شد.

 

معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی گلستان گفت: یکی از دغدغه های جدی ما عدم آگاهی کافی ائمه جمعه و جماعات نسبت به برنامه های مرکز اسلامی و مرکز خدمات است که علت اصلی آن شاید اولویت قرار ندادن این مباحث و موضوعات است.

 

وی درباره خدمات بیمه ای ائمه جمعه و جماعات افزود: براساس قانون و دستورالعملی که سازمان تامین اجتماعی ارسال کرده است اولا افرادی که از این خدمات برخوردار می شوند باید سالانه درخواست خود را تمدید کنند و همچنین براساس قوانین جدید تنها ائمه جمعه و جماعاتی می‌توانند از خدمات بیمه ای بهره مند شوند که کمتر از ۵۰ سال سن داشته باشند.

 

شابدین افزود: لازم است اطلاع رسانی های لازم در این زمینه به جامعه هدف صورت گیرد تا از فرصت هایی که در راستای حمایت از این قشر به وجود آمده است استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین اولویت های مرکز اسلامی و مرکز خدمات برای حمایت و ارائه خدمات به ائمه جمعه و جماعات حضور فعالانه در مساجد است. نباید در مسجدی که حداقل یک یا دو امان جماعت حضور دارند هنوز جوانانی باشند که نسبت به مسائل شرعی و احکام آگاه نباشند یا قرائت صحیح قرآن را نیاموخته باشند.

 

معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی گلستان گفت: اگر از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات به درستی استفاده نشود جوانان ما دچار انحراف خواهند شد و برلگای اینکه روحانیت ما اثرگذاری کافی داشته باشند لازم است نسبت به فضای جامعه آگاهی کافی کسب کنند.

 

کد خبر 1200203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha