علما و روحانیت پرچمداران وحدت شیعه و سنی هستند

آخوند توماج گفت: یکی از موضوعات مهم برای جامعه اسلامی وحدت بین مسلمانان است که علما و روحانیون پرچمداران آن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گمیشان، «الله قلی آخوند توماج» در نشست با موضوع وظایف روحانیت و رسالت آنان در جامعه اظهارکرد: یکی از موضوعات مهم برای جامعه اسلامی وحدت بین مسلمانان است که علما و روحانیون پرچمداران آن هستند.

 

مدرس حوزه و کارشناس مذهبی اهل سنت گلستان با بیان اینکه برخی اختلافات در مذاهب اسلامی نمی‌تواند و نباید وحدت عمومی بین شیعه و سنی را خدشه‌دار کند، گفت: خداوند متعال خلقت همه ما انسان‌ها را به یک طریق قرارداده و اگر در قالب نژاد و قوم و رنگ و زبان متفاوتی شناخته می شویم برای این است که از یکدیگر قابل تمایز باشیم وگرنه در نزد خداوند ارجمندترین انسان ها باتقواترین آنهاست.

 

وی افزود: مهم این است در عین اختلافات جزئی که ممکن است وجود داشته باشد برادرانه در کنار هم باشیم و از دمیدن دیگران در آتش اختلافات و تفرقه جلوگیری کنیم.

 

آخوند توماج ادامه داد: دشمن وقتی دید نمی تواند در رویارویی فیزیکی و نظامی حریف جمهوری اسلامی شود از طریق تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به ویژه از بستر فضای مجازی به جنگ ما آمده است و کودکان و نوجوانان ما را تهدید می کند.

 

وی با تاکید بر استفاده درست از فضای مجازی خاطرنشان کرد: فضای مجازی فردگرایی، لذت گرایی، مصرف گرایی و آزادی بی قید و شرط و ... را در جامعه رواج می دهد این در حالی است که افراد به ویژه خانواده ها باید با شیوه های استفاده درست از این فضاها و ابزارها آشنا شوند.

 

کد خبر 1200210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha