آیین مذهبی طشت‌گذاری در مساجد بیجار برگزار شد

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از برگزاری آیین مذهبی طشت گذاری همزمان با اغاز ماه محرم در مساجد این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار داشت: آیین مذهبی طشت گذاری با سخنرانی حجت‌الاسلام بخشی از اساتید حوزه علمیه و مداحی حاج جواد مرشدی در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد و در این مراسم معنوی دلباختگان سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) با سوگواری در وصف آن امام همام به عزاداری پرداختند.

 

وی افزود: در این آیین که با حضور عزاداران پراحساس امام حسین(ع)، هیات مذهبی مساجد و برخی از اعضای هیات امنای مساجد شهرستان و تعدادی از روحانیون برگزار شد، مردم ولایی و حسینی بیجار به استقبال ماه محرم رفته و سوگواری شهدای کربلا را آغاز کردند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با بیان اینکه قیام حسینی حرکتی ماندگار برای رهایی از ظلم و ستم بوده است، گفت: این قیام ارزنده درسی ماندگار را برای همه جامعه بشری به یادگار گذاشته است و آن در این است که باید در راه مبارزه با ظلم و ستم و احیای ارزش‌ها تلاش کرد.

 

حجت‌الاسلام مختاری نیا در پایان شهرستان بیجار را دارای پیشینه‌ای بسیار غنی در احیای فرهنگ حسینی و اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: مردم بیجار از دیرباز نشان داده‌اند که همواره عاشق راستین اهل بیت (ع) و در راس آن امام حسین (ع) هستند.

کد خبر 1200219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha