پیک کنونی کرونا تا اربعین تمام می شود/ زوار پاکستانی را در کرمان خوب پذیرایی کنیم

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان خدمات دهی مناسب به این زوار را مورد تأکید قرار داد و گفت: موکب ها برای خدمات دهی به زوار پاکستانی باید فعال و روحانیون در موکب ها حضور ثابت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حمید شمس الدینی، چهارشنبه(5 مرداد) در نشست کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان با اشاره به اینکه پیش بینی ها حاکی از آن است که تا موسم اربعین پیک کنونی کرونا تمام می شود؛ افزود: 17 کمیته در ستاد اربعین فعال است.

 

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان با تأکید بر اینکه نگاه به حوزه اربعین باید به عنوان فرصت باشد؛ بر غنی سازی اوقات زیارت زوار تأکید کرد.

 

وی فرهنگسازی برای رعایت قوانین کشور میزبان، توجه به خُرده فرهنگ های آنان، حرکت در جهت حفظ اقتدار مرجعیت شیعه و... را هم مورد تأکید قرار داد.

 

شمس الدینی در ادامه با اشاره به اینکه آمار زوار پاکستانی که سال 1398(قبل از کرونا) از استان کرمان عبور کردند یکصدهزار نفر و تقریباً معادل زوار ثبت نامی استان در سامانه سماح بود، خدمات دهی مناسب به این زوار را مورد تأکید قرار داد.

 

وی تجهیز موکب ماهان و سیرجان را مهم خواند و افزود: موکب ها برای خدمات دهی به زوار پاکستانی باید فعال و روحانیون در موکب ها حضور ثابت داشته باشند.

 

شمس الدینی در پایان بر ایجاد فضای اربعینی در همه شهرها و جاذبه در تبلیغات میدانی تأکید کرد.

 

 

 

کد خبر 1200248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha