اشتغال پایدار، مولد و رفع موانع تولید از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت است

نوروزی با بیان اینکه اشتغال پایدار، مولد و رفع موانع تولید از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: توانمندسازی واحدهای تولیدی نیز از وظایف این وزارتخانه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رحمت الله نوروزی، عضو كمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در برنامه "رویداد" رادیو گفتگو با اشاره به این كه خبرگان حوزه كشاورزی در وزارت صمت، عمدتا در بخش بازرگانی هستند، گفت: در سال های 97 و 98 در خصوص شكل گیری وزارت بازرگانی سخن به میان آمد. امروز هم باید كاری دقیق صورت گیرد تا ضمن قوت بخشیدن به وزارت جهاد كشاورزی، حوزه صادرات و واردات در بخش بازرگانی مورد توجه باشد.

 

وی با بیان اینکه وزارت بازرگانی سابق عمدتا در وزارت صنعت تجمیع شده است، گفت: از طرفی تنظیم بازار و توزیع باید به درستی و دقت صورت گیرد كه ثمرات آن نصیب مردم شود.

 

عضو كمیسیون صنایع مجلس از شكل گیری كمیته ای در مجلس به منظور بررسی برای تشكیل وزارت بازرگانی خبر داد و افزود: وزارت صمت روی صنایع خرد و كلان تمركز دارد و حوزه فعالیتی وسیع را می طلبد كه رقابت با بازار داخلی و خارجی و تامین مواد اولیه را در نظر دارد.

 

وی با بیان اینکه اشتغال پایدار، اشتغال مولد و رفع موانع تولید از وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: توانمندسازی واحدهای تولیدی نیز از وظایف این وزارتخانه است؛ در حالی كه واحدهای تولیدی به جای بهره مندی از ظرفیت 100 درصدی، فقط با 10درصد ظرفیت فعالیت می كنند. ایران باید بازارهای اوراسیا و عراق را به دست آورد ولی امروز بسیاری كشورها در این زمینه از ما پیشی گرفته اند.

 

نوروزی با بیان اینکه ما باید بسیاری از بازارها را در دست بگیریم و مهم ترین آن اوراسیا است و در این صورت می توانیم در حوزه صادرات نقش آفرینی كنیم، گفت: اگر به درستی كار كنیم و مناطق آزاد را به خوبی تشكیل دهیم، كاركردهای خوبی خواهند داشت.

کد خبر 1200266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha