کارگاه آموزشی شناسایی عوامل موثر بر بروز خشم و راهکارهای عملی کنترل آن برگزار شد

سید حسین طیبی گفت: امروز ۵ مرداد ماه به همت موسسه فرهنگی قرآن و عترت عرشیا کارگاه آموزشی شناسایی عوامل موثر بر بروز خشم و راهکارهای عملی کنترل آن در سالن شهید مداحی پور شهر جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۵ مرداد ماه به همت موسسه فرهنگی قرآن و عترت عرشیان کارگاه آموزشی شناسایی عوامل موثر بر بروز خشم و راهکارهای عملی کنترل آن در سالن شهید مداحی پور شهر جیرفت برگزار شد.

 

«سید حسین طیبی» در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی، گفت: در راستای اجرای طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی موسسه فرهنگی قرآن و عترت عرشیا با موضوع عوامل بروز خشم و راهکار های عملی کاهش آن برنامه‌ریزی هایی انجام داده است.

 

مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت عرشیان افزود: از جمله این برنامه‌ریزی‌ها، برگزاری کارگاه های تخصصی با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه های کشور است که به همین منظور امروز یکی از این کارگاه ها با حضور حسین چاری از اساتید و عضو هیات علمی دانشگاه شیراز برگزار شد.

 

وی با اشاره به این که این کارگاه به صورت تخصصی برگزار شد، بیان کرد: شرکت کنندگان در این کارگاه یکروزه از فارغ التحصیلان رشته روانشناسی و افرادی بودند که در کاهش و پیشگیری آسیب های اجتماعی تاثیرگذار هستند.

 

طیبی ابراز کرد: در ادامه نیز با برنامه ریزی های انجام شده برگزاری کارگاه های مشاوره، نمایش خیابانی و همچنین نشست های تخصصی در رابطه با پیشگیری از خشونت و پرخاشگری در دستور کار قرار دارد.

 

مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت عرشیان با یادآوری این مطلب که این طرح‌ها با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اجرا می شوند، ادامه داد: امیدواریم در آینده بتوانیم این طرح ها را در سطح جنوب کرمان گسترش دهیم.

 

وی اظهار کرد: از آنجایی که طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی قابلیت اجرا در سطح ملی دارند بنابراین تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی این کارگاه‌ها فراگیر شوند.

 

طیبی با اشاره به استقبال خوب مردم از کارگاه آموزشی شناسایی عوامل موثر بر بروز خشم و راهکارهای عملی کنترل آن، اضافه کرد: علاوه بر این برنامه‌ها، تبلیغات بصری از جمله نوشتن تابلوها، دیوارنویسی، کلیپ هایی نیز با محتوای کاهش پرخاشگری و خشونت در فضای مجازی نیز انجام می شود.

 

مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت عرشیان با از پایان مرحله نخست طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهریور ماه خبر داد و گفت: چنانچه طرح های آتی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان مورد تایید قرار بگیرند ما می توانیم در سطح ملی نیز آنها را اجرا کنیم.

 

وی عنوان کرد: در نظر داریم بزودی کارگاه های آموزشی شناسایی عوامل موثر بر بروز خشم و راهکارهای عملی کنترل آن را در برخی از شهرستان ها از جمله عنبرآباد برگزار کنیم.

 

طیبی تصریح کرد: ما و دستگاه های فرهنگی مخصوصا آموزش و پرورش می توانیم با برنامه ریزی و اجرای برنامه های مختلف در کاهش آسیب های اجتماعی حوزه خانواده و جامعه کاهش تاثیرگذار باشیم.

 

مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت عرشیان ادامه داد: قریب ۲ و سال و نیم است که دانش آموزان به دلیل شیوع کرونا در منزل بسر می برند و یک سری رفتار هایی از طریق فضای مجازی متوجه آنها شده است که این رفتارها موحب پرخاشگری و بروز خشم می‌شود.

 

وی با اشاره به برنامه های آتی موسسه فرهنگی قرآن و عترت عرشیان، ابراز کرد: برای آموزش و پرورش نیز کارگاه‌هایی ویژه معاونین و مشاورین پرورشی برگزار می‌کنیم تا در مدارس تاثیرگذار باشند.

 

طیبی اضافه کرد: علاوه بر این نیز یک کارگاه برای کارکنان دولت در خصوص نحوه برخورد آنها با ارباب رجوع و دوری از عوامل تنش زا و خشونت زا برگزار می‌شود.

 

مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت عرشیان در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدواریم طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی از طریق تریبون های نماز جمعه و مدارس فراگیر شود و این کارگاه ها با استفاده از ظرفیت نخبگان به صورت تخصصی و علمی برگزار شوند.

کد خبر 1200339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha