مرز مهران کانون اصلی  تردد زوار اربعین حسینی  به کشور عراق است

عبیری با بیان اینکه مرز مهران کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی به کشور عراق است، گفت: امسال پیش بینی می شود بر اساس برآوردها جمعیتی حدود ۵ میلیون نفر زائر ایرانی در ایام اربعین حسینی وارد کشور عراق شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مستشار سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و نماینده سفارت در مرز مهران در اربعین حسینی، ظهر امروز(۵ مرداد) در نشست فرماندار مهران و جمعی از مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی و ستاد اربعین حسینی استان ایلام با سرلشکر «حسین عبدالهادی محبوبه» فرمانده مرزبانی منطقه سوم کشور عراق، اظهار کرد: سلام سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق را خدمت همه خدامان اربعین در ایران و عراق ابلاغ می کنم.

 

« محمد عبیری» تصریح کرد: پیرو مصوبه ستاد اربعین حسینی کشور و تفاهم مسئولان ایران و عراق، دیدارهای محافظین و فرماندهان مرزبانی استان های دیاله و کرمانشاه، ایلام و واسط و شلمچه و بصره به صورت همزمان برگزار می شود و در این جلسه نیز در خدمت مسئولان و فرماندهان مرزبانی استان های ایلام و واسط عراق هستیم که انشاالله بتوانیم گام های موثری در راستای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی در سال جاری برداریم.

 

وی  بیان کرد: الحمدالله بعد از دو سال که با فروکش کردن شرایط کرونایی امسال پیش بینی می شود بر اساس برآوردها جمعیتی حدود ۵ میلیون نفر زائر ایرانی در ایام اربعین حسینی وارد کشور عراق شوند.

 

عبیری با بیان اینکه مرز مهران یکی از کانون های ورود زوار اربعین حسینی  به کشور عراق است، ابراز کرد: پیش بینی می شود حدود ۷۵ درصد زوار ایرانی از طریق مرز مهران برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی تردد کنند.

 

مستشار سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و نماینده سفارت در مرز مهران در اربعین حسینی بیان کرد: مسئولان دو کشور در مرز مهران در ایران و زرباطیه در عراق تلاش  می کنند که تمهیدات و امکانات لازم برای تردد زوار فراهم شود و امید است که این وظایف  به نحو احسن انجام شود.

 

وی گفت: برای خدمت به زوار و کمک به مسئولان عراقی در ایام اربعین حسینی تمام توان و تلاش خود را به کار خواهند بست اما همه زحمات بر دوش مسئولان عراقی و ایرانی است و ما در سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز در کنار شما خواهیم بود.

 

عبیری بیان کرد: مسئولان ایرانی و عراقی اقدامات و تلاش های لازم را در دو طرف مرز برای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی دارند، در تلاش هستیم که  که از ۲۵ محرم تا ۵ صفر تمام امکانات لازم برای خدمات رسانی به زوار  وارد کشور عراق شده و دو هفته قبل از اربعین تمام مواکب در کشور عراق مستقر شوند.

 

مستشار سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و نماینده سفارت در مرز مهران در اربعین حسینی، بیان کرد: لازم است که گیت های گذرنامه در دو هفته قبل از اربعین حسینی فعال شده و تعداد آنها افزایش یافته و هماهنگی لازم در زمینه میزان تردد زوار ایرانی بین مرزبانی و  واحدهای گذرنامه مرز مهران و زرباطیه انجام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در ایام عاشورا و تاسوعا نیز حجم تردد زوار برای زیارت عتبات عالیات افزایش می یابد که انتظار می رود که در این زمینه نیز همکاری های لازم همانند گذشته وجود داشته باشد و که برآورد ما حدود ۱۵۰ هزار نفر پیش بینی می شود.

کد خبر 1200398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha