ویژه برنامه «شمیم حسینی» و سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ٧٠ بقعه متبرکه گلستان برگزار می شود

حجت الاسلام سلیمانی فرد از برگزاری ویژه برنامه «شمیم حسینی» و سوگواره «بصیرت عاشورایی» همزمان با محرم در ٧٠ بقعه متبرکه و امامزاده گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام«روح الله سلیمانی فرد» عصر امروز (چهارشنبه ۵ مرداد) در نشست خبری بر نامه های ماه محرم، طرح «شمیم حسینی (ع)» ویژه برنامه اجرای نیات موقوفات در سطح استان گفت: در آستانه سوگواره اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، مجموعه اوقاف و امور خیریه مفتخر است خادمی و خدمتگزاری اهل بیت قرآن و عترت و به ویژه اباعبدالله الحسین (ع) را داشته باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: بیش از ٧٠ درصد موقوفات در استان با نیات مذهبی و اقامه تعزیه است که این نشان از ارادت مردم ولایتمدار استان است.

 

وی ادامه داد: موقوفات با نیات و موضوعات با کارکردهای حوزه های علمیه، اقامه عزای سالار شهیدان و تبیین چرایی سالار شهیدان و بصیرت افزایی و معنویت افزایی در این حوزه بوده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد اظهارداشت: در شهر دارالمومنین گرگان در بسیاری از مراکز محلات، تکایایی وجود دارد که محمل حضور عاشقان است و موقوفات زیادی تاسیس شده است.

 

وی گفت: در شهر گرگان، مرکز استان گلستان بیش از یکصد و ٢٠ نقطه موقوفه مفید داریم و خانه های وقفی که به تعزیه و تبیین قیام حسینی می پرداختند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: این اقدامات نشانگر این است که علمای استرآباد و مردم شهید پرور گرگان و استان گلستان همیشه به امامان اعتقاد داشته اند.

 

وی عنوان کرد: سنت و سیره پیامبر (ص) و امیرالمومنین علی (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی بود و تا امروز هم در انقلاب اسلامی و صحنه دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم این راه ادامه داشته و دارد.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: دشمنان سعی می کنند این مسیر را کمرنگ کنند اما روز به روز این کشتی جان بخش و روح بخش دل های همگان را همراه می کند.

 

وی با اشاره به نیات مذهبی و اقامه تعزیه واقفین در وقف هایشان، افزود: در همین راستا، برنامه های متمرکزی از سوی اوقاف با همکاری نهادهای مردمی، گروه های جهادی، هیئت امناها، اصحاب وقف و گروه های مردمی تحت عنوان «شمیم حسینی» و «سوگواره بصیرت عاشورایی» پیش بینی سده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: این برنامه های ویژه و شاخص در ٧٠ بقعه متبرکه و امامزاده پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

 

وی، برگزاری تجمع «لبیک یا حسین (ع) در ١٩ بقعه متبرکه و تعدادی از مساجد و تکایای استان، همایش شیرخوارگان حسینی در ١٩ بقعه، تکایا و اماکن مذهبی استان، همایش سوگواره «احلی من العسل» با همکاری بسیج دانش آموزی، آموزش و پرورش و سپاه، همایش رهروان زینبی(س) ویژه بانوان، اعزام بیش از ۵٠٠ مبلغ، برپایی خیمه های معرفت، اقامه نماز جماعت بخصوص در تاسوعا و عاشورای حسینی، حمایت از هیئت های مذهبی و پویش های هر خانه نصب یک پرچم و روضه های خانگی از برنامه های محرم اداره کل اوقاف گلستان برشمرد.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد اظهارداشت: کسانی که درخواست روضه خانگی و اعزام مبلغ، ذاکر اهل بیت و مداح دارند می توانند به سامانه ١٠٠٠٠١١۴١٧١ پیامک دهند.

 

 

کد خبر 1200404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha