خیمه عزای حسینی در کانون‌های مساجد استان ایلام برپا می‌شود/تدارک فعالیت‌های فرهنگی مذهبی به مناسبت آغاز محرم

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان با سیاه پوش نمودن مساجد و حسینیه ها در تدارک برپایی مراسمات عزاداری سرو سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) هستند.

حجت الاسلام « علی چراغی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم از تدارک کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در جهت هر چه باشکوتر برگزار نمودن مراسمات عزاداری سرو سالار شهیدان حضرت ابا عبد الحسین (ع) خبر داد.


وی برگزاری مراسمات عزاداری با دعوت از سخنرانان و وعاظ برجسته در سطح کانون ها، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای طرح تلاوت نور، قرائت زیارت عاشورا قبل از آغاز مراسمات عزاداری، پخت و توزیع نذورات در این ایام، برگزاری نشست های بصیرتی، بازدید و حضور در مراسمات کانون های استان در مناطق مختلف شهری و روستایی، توزیع بسته های فرهنگی در بین کانون ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی با موضوع سیره و زندگانی امام حسین (ع) و یاران باوفایشان ، برپایی ایستگاهای صلواتی و فرهنگی از جمله برنامه کانون های مساجد استان در ماه محرم عنوان کرد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بیان کرد: همزمان با تاسو عا و عاشورای حسینی نیز مراسمات  ویژه فرهنگی و مذهبی از سوی کانون ها برنامه ریزی شده است که برگزار گردد.


وی ، در ادامه با بیان اینکه این برنامه ها با همکاری همه متولیان فعال در مساجد انجام میگیرد افزود :  تلاش خواهد شد این برنامه ها با حضور خود جوش جوانان و نوجوانان و همراهی عموم مردم برگزار شود.


حجت الاسلام چراغی پور یادآور شد: دستور العمل های لازم در خصوص رعایت نکات بهداشتی نیز به کلیه مدیران کانون های استان ابلاغ شده است.


 وی در پایان با اشاره به اینکه عاشورا  رسالت بزرگى بر دوش همه دینداران به ویژه آگاهان جامعه است، خاطر نشان کرد: امروز کانون های مساجد به عنوان مراکز مهم دینی می توانند در بازسازى مضامین و مفاهیم بلند فرهنگ عاشورا و تأثیر بسیار شگرف و سازنده اى که در راه پیشبرد اهداف مقدسى همچون نشر معارف و فرهنگ اسلام ناب، بر جاى نهاده است نقش آفرین باشند.

کد خبر 1200426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha