فاز اول پروژه لایروبی کانال آشور طی یکسال آینده به اتمام می رسد

علی‌نازی از استمرار فعالیت قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در پروژه احیای خلیج گرگان خبر داد و گفت: فاز اول پروژه لایروبی کانال آشوراده طی یکسال آینده به اتمام می‌رسد.

«مجید علی‌نازی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: روند پاکسازی و لایروبی کانال آشور با 40 دستگاه ماشین آلات سنگین در حال اجراست و پس از ایجاد محلی برای تخلیه رسوبات وارد بخش آبی رسوب برداری خواهیم شدو

 

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: به زودی ۳ دستگاه لایروب به منطقه وارد می شود و چند ماه دیگر یک لایروب بزرگ از جنوب کشور به خلیج گرگان منتقل خواهد شد.

 

وی افزود: بر اساس دستور رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه کشور، ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی این سازمان در نظر گرفته شده که در فاز اول حدود ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و طی یکسال آینده فاز اول پروژه، تحت عنوان لایروبی کانال آشوراده به اتمام می رسد تا در سال ۱۴۰۲ لایروبی کانال پایان پیدا کند.

 

علی‌نازی گفت: اعتبارات پیش بینی شده برای این پروژه طی 3سال آینده به سازمان بنادر و دریانوردی تزریق خواهد شد و ماتلاش می کنیم تا سال آینده لایروبی کانال آشور، تحویل ملت شریف ایران شود.

 

خلیج گرگان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب شرقی دریای خزر و حوزه شهرستان های بندرترکمن، بندرگز، نوکنده و بهشهر از ۶۰ کیلومتر طول و حداکثر ۱۲ کیلومتر عرض برخوردار بوده و دارای امتداد شرقی - غربی است.

 

پس از حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور در اسفند ماه ۱۴۰۰ در خلیج گرگان، وی دستور فوری آغاز لایروبی و رسوب برداری از کانال های سه گانه منطقه را صادر کرد و پس از مدت کوتاهی با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مجری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان پیمانکار ، مرحله نخست این عملیات آغاز شده است.

 

کد خبر 1200456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha