۵۱ درصد هتل های ایران در مشهد فعال هستند

موحدیان گفت:۵۱ درصد هتل‌ های ایران در مشهد فعال هستند یعنی این شهر خدماتی است بنابراین نمی‌توانیم سیاستی برای مدیریت اوضاع داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسن موحدیان» در اولین نشست تخصصی رئیسان کمیسیون‌های حقوقی شورای شهر  افزود: در قانون اعلام شده که امور هر روستا، بخش و شهر برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و مقتضیات محلی، توسط شوراها صورت می‌گیرد، از سویی دیگر تغییرات در دنیا بسیار سریع است و اگر نتوانیم سریع تصمیم بگیریم تمام معادلات به هم می‌ریزد.

 

رئیس شورای شهر مشهد افزود: در این موارد جایگاه ولی‌فقیه بیش از پیش روشن می‌شود زیرا اگر ولی‌فقیه برخی از تصمیمات را در لحظه نگیرد و تغییرات را مدیریت نکند، از دنیا جا می‌مانیم اما با این وجود روزبه‌روز اختیارات شوراها را می‌گیرند و حال از شوراها چیزی جز انتخاب شهردار و برگزاری کمیسیون‌های تخصصی باقی نمانده است.

 

وی بیان کرد: مشهد با اینکه از تهران مساحت کمتری دارد اما آرای قلع بنای آن بیش از ۲۵ هزار مورد و بیش از تهران است، از سویی دیگر گاهی طرح تفصیلی منطقه‌ای از شهر بازنویسی می‌شود و مواردی که پیش‌تر تخلف بوده، مجاز می‌شود اما پرونده فرد خاطی باز مانده است، چرا این پرونده باید باز بماند.

 

موحدیان خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم اینقدر با مردم درگیر باشیم و منابع ما نیز وابسته به مردم است لذا باید از مردمی که با ما مشکل دارند، پول بگیریم، ما مهاجر پذیر هستیم و حاشیه شهر مشهد به گوش همه رسیده است، ۵۱ درصد هتل‌های ایران در مشهد فعال هستند یعنی این شهر خدماتی است بنابراین نمی‌توانیم سیاستی برای مدیریت اوضاع داشته باشیم.

 

رئیس شورای شهر مشهد اضافه کرد: بینالود ساخته شد اما خالی از سکنه است، اگر شورای شهر بینالود بتواند این شهر را مهاجرپذیر کند، مشکل حل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه فرآیند عوارض بسیار زمان‌بر است و مصوبات نباید خلاف سیاست‌های دولت باشد، گفت: همه مردم از شورا انتظار دارند زیرا ما در دسترس مردم هستیم.

کد خبر 1200480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha