۱۴۸ دانش آموز به مدارس سمپاد راه یافتند

مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: ۱۴۸ دانش آموز این شهرستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به مدارس سمپاد (استعدادهای درخشان) راه یافتند.

«فرامرز شجاعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: 148 دانش آموز این شهرستان برای سال تحصیلی 1402-1401 به مدارس سمپاد (استعدادهای درخشان) راه یافتند که از این تعداد 88 نفر پذیرفته شدگان را دانش آموزان دوره اول متوسطه و 60 نفر را دوره دوم متوسطه تشکیل می دهند.

 

مدیر آموزش و پرورش شیروان عنوان کرد: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان یکی از آزمون‌های مهم در سطح آموزش و پرورش است که نقشی کلیدی در تعیین آینده آموزشی دانش آموزان ایفا می‌کند و بر همین اساس هر ساله آموزش و پرورش تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر این آزمون به کار خواهد بست.

 

شجاعی با بیان اینکه سمپاد پرورش همه استعدادهای ملی با گوناگونی استعدادهایی است که نیازمند ‏پرورش و شکوفایی است، خاطرنشان کرد: ‏یکی از اهداف سمپاد، گسترش چتر خدمات سمپاد برای ‏همه استعدادها است، تفکیک مدارس به معنای تفکیک بچه ‏ها نیست باید تعامل سمپادی ها با بقیه دانش آموزان ‏از طریق تعریف فعالیت های مشترک افزایش یابد.

 

وی تصریح کرد: مدارس ‏معین، خواهرخوانده و … طرح هایی هستند که در این ‏راستا دنبال می شوند. باید چتر حمایتی سمپاد را گسترده ‏کرده و دیگران بتوانند از خدمات سمپاد استفاده کنند. ‏همچنین روش های شناسایی استعدادها باید کم هزینه و ‏کارآمدتر بشوند. 

 

وی با سفارش به مدیران برای مطالعه آخرین یافته‌های علمی-تربیتی، اضافه کرد: مدیران مدارس در جهت ایجاد پیوند عاطفی میان ارکان مدرسه تلاش کنند و در انتخاب نیرو و دبیران برای مدارس استعدادهای درخشان رضایت الهی و مصلحت مدرسه را در نظر بگیرند.

 

کد خبر 1200504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha