عزاداری برای سید الشهدا(ع) لبیک گفتن به فرمان خداوند است

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی گفت: بیعت با امام حسین(ع) در واقع بیعت با خداست و عزاداری برای سید الشهدا(ع) لبیک گفتن به فرمان پروردگار محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی» شب گذشته(5مرداد) در مراسم اعلان عزای امام حسین (ع) در مدرسه آهندوست ارومیه، گفت: و کسی که با امام حسین (ع) بیعت کند در واقع با پروردگار عالم بیعت کرده است.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل افزود: عزاداری برای سید الشهدا (ع) لبیک گفتن به فرمان خداوند است و خوشا بحال کسانی که در این مسیر، استوار و مسمتر قدم برداشته اند.

 

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) با قیام خود چیزی جز اسلام واقعی را به نمایش نگذاشت، تصریح کرد: امام حسین(ع) در کربلا حرف جدید نیاورد بلکه فرمان خداوند و سخن رسول خدا را بیان کرد و امتناع از بیعت با یزید باز هم به دلیل تاسی از دستورات خداوند و پیامبر اسلام بود.

 

این مسئول ادامه  داد: مراسم استقبال از محرم، استقبال از اهل بیت پیامبر (ص) است که به طرف واقعه ای بزرگ و فراموش نشدنی در مسیر الهی قدم برداشته اند.

 

عاملی با اشاره به لزوم الگو قرار دادن آموزه های اسلامی در زندگی، خاطرنشان کرد: بیانات امام حسین (ع) را شعار خود قرارمی دهیم و هر سال  یک جمله از سخنان سیدالشهدا را به عنوان شعار خود انتخاب و بر در همه ادارات و سازمان ها اجرایی می کنیم.

 

وی اضافه کرد: امام حسین (ع) قلبش خزینه وحی الهی بود و «خازن الکتاب المستور» یکی از اسامی سیدالشهدا (ع) است یعنی آمده تا دین خدا را احیا کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی ادامه داد: انسان اگر از سیره پیامبر(ص)  جدا شود به بدعت روی می آورد که عامل از هم گسستگی فرهنگی در جامعه امروز است و می بینیم آنهایی که دست از سیدالشهدا برداشتند امروز به دامن کفر و آمریکا پناهنده شده‌اند.

 

این مسئول با بیان اینکه کج راهان با همکاری با دشمن خونی اسلام و قرآن به دنبال عادی سازی روابط هستند، گفت: خداوند امام حسین (ع) را به عنوان الگوی برای ما تعیین کرده لذا تابع و پیرو سیدالشهدا (ع) به قرآن و اسلام و آموزه های اسلامی و قرآنی پشت نمی‌کند.

 

کد خبر 1200509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha