دیدار وزیر میراث فرهنگی از میراث کهن مادستان

ضرغامی در جریان سفر هیئت دولت به همدان از میراث کهن مادستان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، عزت الله ضرغامی، پیش از ظهر امروز در جریان سفر هیئت به استان از آبشار و کتیبه‌های گنجنامه بازدید کرد. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان این بازدید گفت: طبیعت، آبشار و کتیبه های  گنجنامه بسیار دیدنی است و نقطه قوت جذب گردشگری در استان همدان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: گردشگران در فصل گرم سال به این استان سفر کنند چراکه مسیر کوتاه، اتوبان و جاده امن و جاذبه های گردشگری این استان برای بازدید و تفریح گردشگران بی نظیر است.

وی با بیان اینکه تهرانی ها تعطیلات خود را به این استان سفر کنند افزود: همدان محل تابستانی هخامنشیان بوده است. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان ادامه داد: با توجه به اطلاعاتی که راهنمایان گردشگری از کتیبه‌های گنجنامه می‌دهند این اثر دارای ظرافت‌های قابل تأملی است.

ضرغامی اظهار داشت: خشایارشاه پسر داریوش همانند کتیبه‌های پدر خود را اجرا کرده که پایین‌تر از کتیبه‌ داریوش قرار گرفته است که به نظر می‌رسد به دلیل رابطه احترام به پدر بوده است و این می‌تواند به عنوان یک سند مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: مشابهت متن هر 2 کتیبه در 2 دوره و به سه زبان نشان می‌دهد نیاکان ما بین‌المللی فکر می‌کردند چرا که در آن دوران نیمی از دنیا در اختیار ایران بوده است. ضرغامی با اشاره به اینکه در متن کتیبه‌ها به شادی اشاره شده است، خاطرنشان کرد: اشاعه شادی در جامعه موضوعی است که بارها به آن تاکید کرده‌ایم و جامعه امروزی به آن نیازمند است‌.

وی با نگهداری کتیبه‌های گنجنامه بیان کرد: برای جلوگیری از فرسایش این آثار باید تدابیری اندیشید تا از آسیب به آنها جلوگیری شود. به گزارش شبستان، همدان مقصد سی امین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت است. دیدار عمومی با مردم شهرستان‌های کبودرآهنگ و همدان، بازدید از برخی پروژه‌ها، دیدار با نخبگان، شورای اداری استان، بازدید سرزده و برگزاری نشست خبری از مهمترین برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به استان همدان است.

همچنین در سایر شهرستان‌ها یکی از وزرا به نمایندگی از هیئت دولت حضور یافته است. بر این اساس، وزیر جهاد کشاورزی در ملایر، وزیر آموزش و پرورش در نهاوند، وزیر علوم در اسدآباد، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در تویسرکان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کبودرآهنگ، رئیس سازمان محیط زیست در شهرستان بهار، وزیر ورزش و جوانان در فامنین و وزیر بهداشت در شهرستان های رزن و درگزین حضور یافته است.

نمایندگان دولت ضمن دیدار مستقیم با مردم و بازدید از طرح ها و بررسی مشکلات و مسائل، نتیجه کار را برای جمع بندی و تصمیم گیری در جلسه شورای اداری استان همدان با حضور رئیس جمهور مطرح می‌کنند.

 

کد خبر 1200558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha