ملایر   قطب مهم  حوزه  کشاورزی در  استان و کشور است

ساداتی نژاد گفت:ملایر قطب مهمی حوزه کشاورزی در استان و کشور است، ظرفیت های برخی شهرستانها فرا شهرستانی است و ملایر از این شهرستانها است .

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر همزمان با سی امین سفر استانی رئیس جمهور  ملایر امروز میزبان وزیر جهاد کشاورزی بود.

جواد ساداتی نژاد در بدو ورود به ملایر با حضور در این شهرستان به مقام شهدای گمنام بام ملایر ادای احترام کرد.

 وی در ادامه به دیدار خانواده شهید رحمان بتویی از شهدای روستای ازناو رفت و  در دیدار با این خانواده شهید ضمن عرض ارادت و سلام ریس جمهور به  خانواده شهید گفت:  یکی از سفارش های رئیس جمهور در سفرهای استانی دیدار وزرا با خانواده شهید است.

 وزیر جهاد کشاورزی افزود: ما نیز وظیفه داریم  که به نیابت از ایشان سلام شان را به خانواده شهدا برسانیم

وی خانواده شهدا را چشم و چراغ  و  ولی نعمت جامعه دانست و تصریح کرد  ما هر چه داریم از خون مطهر شهدا است و همه ما مدیون این خون های مطهر هستیم.

 ساداتی نژاد یادآور شد: هر چند ما نمی‌توانیم دین خود را نسبت به شهدا و خانوادهای معظمشان ادا کنیم اما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم

وی در ادامه از باغ فراز حسام بیات بازدید کرد.

 ساداتی نژاددر این بازدیدبا اشاره به ظرفیت‌های ملایر  در حوزه های مختلف به ویژه  کشاورزی گفت : ملایر   قطب مهمی  حوزه  کشاورزی در  استان و کشور است

 ‏‏وی با بیان اینکه  ظرفیت های برخی شهرستانها فراشهرستانی است افزود: ملایر از این شهرستانها است که ظرفیتهایش فراتر از حوزه شهرستان و استان است

  وزیر جهاد کشلورزی با بیان اینکه ملایر در حوزه های مختلف رتبه های خوبی دارد و در این سفر اعتبارات خوبی برای آن گذاشتیم تصریح کرد: در حوزه بهره وری ، طرح فراز و ... برنامه های خوبی برای شهرستان داریم.

وی اضافه کرد: ملایر  جدای از این ثروت‌های خدادادی دارای ظرفیت های دیگری نیز هست که نشان می دهد ملایر از جایگاه ارزشمندی برخوردار است .

وی اشاره کرد:  در کنار این ظرفیتها  ملایر دو نماینده خوب را در خود جای داده که با توجه به نیاز در حوزه کشاورزی حجت الاسلام  آزادی خواه در مجلس از کمیسیون و  حوزه فرهنگی به کشاورزی آمده است .

ساداتی نژاد اضافه کرد:  ما هم با توجه به ظرفیت‌های خوب شهرستان حمایت لازم را از این شهرستان داریم  و امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی را به کشاورزان بدهیم .

بهره برداری از طرح فراز حسام بیات در روستای ورچق و بهره‌برداری از ۱۵۰ هکتار طرح فراز در سطح شهرستان برنامه بعدی وزیر جهاد کشاورزی در ملایر بود .

طرح فراز باغ انگور حسام بیات با سرمایه گذاری 3000 میلیون ریال شامل۲۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۶۰۰ میلیون ریال آورده متقاضی و ۱۵۰ هکتار طرح فراز در سطح شهرستان با میزان ۶۹۴۲۵ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده و ایجاد اشتغال برای ۵۰ نفر از محل اعتبارات بانکی تسهیلات اشتغال روستایی و فنی اعتباری اجرا شده است .

 بازدید و  بررسی مشکلات ورزشگاه پنج هزار نفری شهید روحیان از پروژه های ناقص افتتاح شده دولت دوازدهم از برنامه های سفر وزیر  به ملایر بود

این ورزشگاه در اواخر دولت دوازدهم به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد که در آن زمان انتقاداتی به دلیل عدم تکمیل این ورزشگاه مطرح شد

 

در این دیدار مسئولان ملایر خواستار تخصیص اعتبار برای رفع مشکلات این ورزشگاه از جمله رختکن، فضای اداری، نور و سکوهای تماشاچیان شدند.

بازدید از مسکن مهر و میتی ورد ملایر و همچنین بادید از بافتیه و بافتسان از دیگر برنامه های وزیر جهاد کشلورزی در ملایر است

 

 

 

کد خبر 1200568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha