رعایت حقوق مردم در عزاداری های ماه محرم مورد توجه قرار گیرد

اعلایی گفت: در آستانه محرم قرار داریم و مقوله ای که باید مدنظر باشد توجه به رعایت حقوق مردم در عزاداری محرم است نباید بی دلیل و بدون ضرورت مسیر تردد مردم مسدود شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدمهدی اعلایی» در اجلاسیه شورای فرهنگ عمومی استان که امروز (پنجشنبه ۶ مرداد) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در مورد مقوله فرهنگی برداشت ها متفاوت است و هر کسی با نگاه خود این حوزه را تحلیل می کند و همه متفق القول هستند مباحث فرهنگی از مباحث اهمیت دار جامعه محسوب می شود.

 

استاندار قزوین ادامه داد: این تفاوت نگاه ها در تفاسیر و تعبیرهایی که رخ می دهد، موثر است و در حوزه فرهنگ باید نگاه ها عمیق تر باشد.  

 

وی عنوان کرد: رهبری در بحث حجاب فرمودند در موضوعات باید بسیار متین و منطقی و به دور از احساسات بی مورد ورود کرد و باید با دلایل روشن منطق استعماری غربی افشا و تببیین شود، فرمایشات رهبری روشنگری هایی است که باید مورد توجه داشت و با این نشانه ها مسیر حرکت خود را تبیین کنیم.

 

اعلایی تصریح کرد: در استان قزوین تدبیری که بین متویان امر شده جدیت لازم و رفتارهای سختگیرانه در خصوص رفتارهای اباحه گری است که این مهم را در دستور کار قرار دادیم و به شدت با موضوع اباحه گری و رفتارهایی که نشان دهنده برنامه ریزی برای اثرگذاری بر شاخص های فرهنگی و اعتقادی باشد، برخورد خواهیم کرد.

 

وی تأکید کرد: در خصوص مباحث نرم فرهنگی اینها در قالب جهاد تبیین قابل تعریف است و از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درخواست داریم جلسات شورای فرهنگ عمومی هدف مدار بوده و انتظار است موضوعات در این جلسات مشخص باشد.

 

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت رعایت حقوق مردم در عزاداری های ماه محرم اظهار کرد: در آستانه محرم قرار داریم و مقوله ای که باید مدنظر باشد توجه به رعایت حقوق مردم در عزاداری محرم است و نباید بی دلیل و بدون ضرورت مسیر تردد مردم مسدود شود.

 

وی یادآور شد: در ایام محرم نباید صدای تکایا و مساجد در ساعات خارج از عرف منطقی باعث آزار مردم شود، اینها مصادیق امر به معروف است و نیروی انتظامی مکلف شده به این امر توجه داشته باشد و بنا نیست برای انجام مستحب باعث آزار و اذیت افراد شویم.

 

کد خبر 1200605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha