پیشگیری از وقوع جرم در بین مخاطبان سازمان قضایی نیروهای مسلح در اولویت قرار دارد

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: پیشگیری از وقوع جرم در بین مخاطبان سازمان قضایی نیروهای مسلح در اولویت قرار دارد و به این منظور کلاس های آموزشی زیادی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان» امروز (6 مرداد ماه) در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادستان نظامی خراسان شمالی که در محل سالن اجتماعات دادگستری بجنورد برگزار شد، گفت:‌ مقام معظم رهبری بر سالم بودن نیروهای مسلح کشور تأکید دارند و دادگاه قضایی آن نیز فعالیت بسیار مهمی را انجام می دهد.

 

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور اظهارکرد: این مهم وظیفه این دستگاه را سنگین تر می کند و باید با اهمیت ویژه ای وظایف قضایی را پیگیری کرد.

 

وی نیروهای نظامی و امنیتی کشور را حافظ جان، مال و ناموس مردم خواند و گفت: مردم در زمان بروز مشکل به آنها پناه می برند و این نیروها در زمان های حساس از جمله جاری شدن سیل و زلزله جانانه برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنند.

 

حجت الاسلام پورخاقان با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم در بین مخاطبان این سازمان در اولویت قرار دارد، اظهارکرد: برای این منظور کلاس های آموزشی زیادی برگزار شده است وهر چقدر میدان آموزشی در پیشگیری از وقوع جرم گسترده شود، مشکلات و چالش ها در خصوص تخلفات در حوزه کاری سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز کمتر می شود.

 

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور به پرونده قاتل شهید "علی اکبر رنجبر" مامور انتظامی شیراز نیز اشاره کرد و گفت: نیروهای مسلح در حین ماموریت باید انتخاب های فوری داشته باشند و در مواردی در دوراهی شلیک کردن و نکردن در صحنه جرم دچار شک می شوند و این حساسیت امر را نشان می دهد.

 

«حجت الاسلام رضا براتی زاده»، رییس کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این مراسم به سند تحول اشاره کرد و گفت: تحول مقدمه تعالی است و این سند مهم و کاربردی باید اجرایی شود تا رضایت مطلوب مقام معظم رهبری جلب شود.

 

وی مکتبی و مردمی بودن را از خصوصیات نیروهای مسلح برشمرد و افزود: این استان تاکنون در حوزه پیشگیری و اصلاح رویه ها بسیار موفق عمل کرده است چرا که نیروهای جهادی، انقلابی، دلسوز، شایسته و مهربان در این ارگان فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام براتی زاده بیان کرد: خراسان شمالی در شاخص های توسعه نسبت به کشور عقب است و باید تلاش شود تا این استان با روحیه جهادی و انقلابی به توسعه برسد.

 

گفتنی است، در این آیین "مجتبی زارع" به عنوان رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان شمالی و "محمود رحمانی" به عنوان دادستان نظامی استان معرفی شدند.

 

کد خبر 1200613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha