طرح بصیرت عاشورایی در ۶۰ بقعه متبرکه خراسان شمالی اجرا می شود

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام محرم، طرح بصیرت عاشورایی در ۶۰ بقعه متبرکه استان اجرا می شود.

«حجت الاسلام علی اکبر صفری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد، با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع)، گفت: طرح بصیرت عاشورایی یکی از برنامه‌های شاخص است که در ۶۰ بقعه متبرکه خراسان شمالی اجرا خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان شمالی افزود: شیرخوارگان حسینی در 14 مرداد ماه به صورت محوری در محل امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) شهرستان بجنورد، بقاع متبرکه شاخص استان و دیگر مساجد و تکایا برگزار خواهد شد.

 

وی غبارروبی بقاع متبرکه، همایش اهلا من العسل، همایش رهروان زینبی، مراسم تاسوعا، عاشورا و نماز ظهر عاشورا را از جمله برنامه‌های این اداره کل در ایام محرم امسال عنوان کرد.

 

حجت الاسلام صفری از اجرای طرح شمیم حسینی خبر داد و گفت: کمک به هیئات مذهبی و تکایا از محل نذورات مردمی در دستور کار است.

 

وی اضافه کرد:۱۲۰ مسجد و هیئت مذهبی از کمک‌های اوقاف خراسان شمالی برای اطعام مردم بهره مند خواهند شد.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان شمالی از راه اندازی دو پویش "هر خانه یک حسینیه" و "هر کوچه یک پرچم" در ایام سوگواری امام حسین(ع) خبر داد.

 

حجت الاسلام صفری در ادامه از ثبت 7 مورد وقف جدید با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان از ابتدای سال جاری تا کنون در خراسان شمالی خبر داد.

 

 

آرزو یوسفی

کد خبر 1200637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha