اعزام ۶۳۷ مبلغ ویژه ایام محرم به سراسر استان سمنان

حجت‌الاسلام عبدالهی از اعزام ۶۳۷ مبلغ طی ایام محرم به سراسر استان خبر داد و گفت: به جز این مبلغان ۷۸ روحانی مستقر نیز رسالت تبلیغی را بر عهده خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس عبدالهی» در جمع خبرنگاران به برنامه‌های ماه محرم در استان سمنان اشاره کردوگفت: ۱۰۰ نقطه تبلیغی برای اعزام مبلغان بومی و غیربومی طی ایام محرم شناسایی شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در محرم سال جاری از ظرفیت ۶۳۷ مبلغ بومی و غیر بومی در استان استفاده می‌شود، بیان کرد: ۵۵۷ مبلغ بومی استان سمنان رسالت تبلیغ در ایام ماه محرم و صفر را در استان بر عهده دارند.

 

وی با اشاره به اینکه  ۳۴۵ مبلغ بومی مرد و ۲۱۲ مبلغ بومی زن در ماه محرم به مساجد و هیئت‌های مذهبی شهری و روستایی اعزام می‌شوند،اظهارداشت: ۸۰ مبلغ غیر بومی شامل ۷۸ مبلغ مرد و دو مبلغ زن نیز کار تبلیغ دینی را در این ایام بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام عبدالهی با بیان اینکه این مبلغان از قم و مشهد مقدس مهمان مردم استان سمنان خواهند بود،اضافه کرد: در کنار این جمع تبلیغی ۷۸ روحانی مستقر ما در سراسر استان نیز رسالت تبلیغ در ایام ماه محرم را بر عهده خواهند داشت و در واقع عدد تیم اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی استان سمنان را در مجموع به ۷۱۵ نفر افزایش می‌دهد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه در کنار برنامه‌های روتین ماه محرم استان سمنان مانند روضه خوانی و عزاداری و دسته‌های عزاداری، همایش تجمیعی هیئت‌های مذهبی استان هم برگزار خواهد شد، اظهارکرد: در کنار این برنامه همایش نوجوانان عاشورایی را نیز خواهیم داشت که با همراهی بسیج دانش آموزی، اداره کل آموزش و پرورش و همچنین سازمان انجمن اسلامی دانش آموزان استان سمنان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه یک پویش نیز ویژه ایام ماه محرم در استان برگزار خواهد شد، بیان کرد: در این پویش با هدف پوشش رسانه‌ای عزاداری در روستاهای استان سمنان، گزارش‌های مردمی در قالب ویدئوهای کوتاه موبایلی، تهیه و در رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها پخش خواهد شد تا مردم با عزاداری روستاهای استان هم آشنا شوند.

 

حجت الاسلام عبدالهی به وضعیت کرونا در استان سمنان نیز اشاره کرد و بیان داشت: ستاد مقابله با کرونای کشور ابلاغیه‌ای را خطاب به استان‌ها صادر و پروتکل‌های لازم برای ایام عزاداری را در مراسم مردم در سراسر شهرها و روستا اعلام کرده است.

 

وی با بیان اینکه از جمله مهمترین نکات این ابلاغیه رعایت فاصله گذاری اجتماعی است، ابراز کرد: استفاده از ماسک حتی در مراسمی که خارج از مکان مسقف برگزار می‌شود در این ابلاغیه تاکید شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان  تصریح کرد:در خصوص اطعام ماه محرم توصیه شده به جای ازدحام جمعیت پای سفره‌ها، غذا به صورت بیرون بر داده شود تا همه مردم از آن استفاده کنند.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم عزاداری حتی در مکان‌های مسقف با رعایت نکات بهداشتی و الزامات فاصله گذاری ایرادی ندارد، تاکید کرد: مبلغان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را حتماً لحاظ کنند.

کد خبر 1200655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha